عصر خودرو

معاون چیت‌چیان خبر داد:

توافق جدید برقی ایران-روسیه

اعلام برنامه نیروگاه‌سازی روس‌ها

عصر بازار- معاون وزیر نیرو با تشریح توافق جدید برقی ایران و روسیه، از اجرای دو طرح افزایش و بهبود ظرفیت تولید در دو نیروگاه برق جنوب کشور از سوی شرکت‌های روسی خبر داد.

توافق جدید برقی ایران-روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا دائمی در تشریح مهمترین توافق‌های انجام گرفته بین ایران و روسیه در صنعت برق طی یکسال گذشته، گفت: هم اکنون قرارداد احداث و بازتوانی دو نیروگاه برق با شرکت‌های روسی امضا شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اعلام اینکه یکی از این توافق‌ها، مربوط به نیروگاه قدیمی برق رامین خوزستان است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای این پروژه با مشارکت روسها، راندمان تولید این نیروگاه از 36 درصد فعلی به 50 تا 55 درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول، دومین توافق حاصل‌شده برقی بین ایران و روسیه را احداث یک نیروگاه جدید برق در بندرعباس عنوان کرد و افزود: با مشارکت یک شرکت روسی، نیروگاهی در بندرعباس با ظرفیت یک‌هزار و 400 مگاوات احداث خواهد شد.

دائمی، مهمترین ویژگی احداث نیروگاه جدید برق در بندرعباس را بالا بودن راندمان تولید و استفاده از نسل جدید توربین‌ها عنوان کرد و افزود: ارزش این دو قرارداد برقی بین ایران و روسیه، چند میلیارد دلار بوده که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ایران تاکنون با شرکت «اینتررائو اکسپورت» برای اجرای طرح بازتوانی نیروگاه برق رامین و شرکت «تکنوپروم اکسپرت» روسیه برای ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی در هرمزگان، قرارداد همکاری امضا کرده است.

روزنامه کومرسانت اخیرا ارزش قرارداد ساخت نیروگاه جدید بندرعباس را حدود یک میلیارد و 120 میلیون دلار اعلام کرده که با استفاده از بازگشایی خط اعتباری روسیه، احداث خواهد شد.

پیش بینی می‌شود در صورت اجرای این توافق، برای نخستین بار از توربین‌های کلاس اف و اچ در ساخت و بازتوانی نیروگاه‌های جدید برق توسط شرکت‌های روسی استفاده شود.

برچسب ها