عصر خودرو

دلگرمی عربستان از روند اجرای برنامه کاهش تولید نفت

عصر بازار- وزیر نفت عربستان بر پایبندی این کشور به توافق کاهش تولید تأکید کرد و مسئولان دیگر کشورهای تولیدکننده نفت نیز از آغاز کاهش تولید خود خبر دادند.

دلگرمی عربستان از روند اجرای برنامه کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد: ریاض به‌طور کامل به تعهد خود برای کاهش تولید نفت طبق توافق اخیر تولیدکنندگان نفت، پایبند خواهد بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای امضا کننده توافق یاد شده نیز به تعهدهای خود در تلاش برای کمک به رشد قیمت نفت، پایبند خواهند بود.

وزیر انرژی عربستان که برای شرکت در یک همایش انرژی به ابوظبی سفر کرده بود، تصریح کرد: از مشاهده نشانه‌های پایبندی دیگر تولیدکنندگان نفت به این توافق، دلگرم شده است.

در همین باره، عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، اعلام کرد که این کشور تولید نفت خود را ١٤٦ هزار تا ١٤٨ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد که حتی از میزان کاهش توافق شده این کشور در قالب توافق اوپک، بیشتر است.

وی گفت: ما از فرصت توافق اوپک استفاده کردیم تا با تعطیلی چاه‌ها، عملیات نگهداری در چند میدان نفتی را انجام دهیم.

از سوی دیگر، مسئولان صنعت نفت عمان نیز اعلام کردند که از ماه دسامبر سال 2016 میلادی تا کنون، تولید روزانه نفت خود را ٤٥ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند.

برچسب ها