عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه بررسی شد؛

ورود نقدینگی به بورس با تکلیف جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از نیازهای اصلی بازار سهام در شرایط کنونی ورود نقدینگی جدید است که با الزام صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری این موضوع نمود بیشتری پیدا می‌کند.

ورود نقدینگی به بورس با تکلیف جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمود آقایی در خصوص اثر الزام صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری دستکم 5 درصدی در بازار سهام گفت: بدون شک انجام اقدامات حمایتی از جمله این موارد موجب ورود نقدینگی جدید و هوشمند به بازار سرمایه خواهد شد که اثرات آن را در رشد این روزهای بورس می توان مشاهده کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی یکی از نیازهای اصلی بازار سهام ورود نقدینگی جدید است که با الزام صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری این موضوع نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این که برخی دستورالعملها و نظارتها می‌تواند هر چند مقطعی، اما گره از مشکلات بورس باز کند اذعان داشت: به عنوان مثال تا پیش از الزام صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری دستکم 5 درصدی در بازار سهام، صندوق‎های سرمایه‎گذاری الزامی‌ برای میزان سرمایه‎گذاری در بخش سهام یا هر بخش دیگری نداشتند و با توجه به ریسک بازار اقدام به ورود در بورس می‌کردند که خوشبختانه با الزامات جدید، ادامه فعالیت این صندوق‌ها منوط به تغییر نوع صندوق مذکور به صندوق‌ سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت یا صندوق‌های مختلط یا سهام خواهد بود.

آقایی با بیان این که این گونه اقدامات به صورت مقطعی اثرات مثبتی در بورس خواهد داشت گفت: نکته قابل توجه در این زمینه اینست که صندوق‎های سرمایه‎گذاری با توجه به میزان پوشش ریسک اقدام به حضور در بازار سهام می کنند و از این منظر این گونه الزامات می تواند به عنوان یک محدودیت، ریسک آنها را افرایش دهد.

وی افزود: مشکل اصلی عدم رونق و تعمیق بازار سهام را باید از دو جنبه بررسی کرد که یکی از آنها مباحث مربوط به کلان اقتصاد و مشکلاتی مانند تک نرخی شدن ارز، قوانین و مقررات و ... هستند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از مشکلات بورس مربوط به مسائلی همچون توقف طولانی مدت نمادهاست که این موضوع در چند هفته گذشته موجب تعمیق رکود در بازار سهام شد.

برچسب ها