عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته بازار نقدی و آتی؛

سکه تغییر مسیر داد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۲۷هزار و ۸۳۷ قرارداد رسید، این در حالی است که بهای سکه در بازار نقدی و آتی نیز پس از چند روز نزولی به مدار رشد بازگشت.

سکه تغییر مسیر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اونس طلا سومین هفته ژانویه 2017 را با مقاومت مقابل رشد دلار آغاز کرد. البته در ابتدای معاملات روی کانال 1200 دلار نوسان کرد و تا بهای 1209 دلار بالا رفت. شاخص دلار نیز که هفته گذشته تحت‌فشار قرار گرفته بود، صبح دوشنبه تقویت شد. بر همین اساس بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران نیز با رشد قیمت رو به رو شدند.

به این ترتیب سکه تمام بهار آزادی، سومین روز هفته را با رشد قیمت پشت‌سر گذاشت و به قیمت یک میلیون و 155 هزار تومان رسید. در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 602 هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت 320 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 205 هزار تومان به فروش رسید.

همچنین قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات ، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 229 هزار تومان، رشد 1/15 درصدی را تجربه کرد،این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 نیز با قیمت یک میلیون و 266 هزار تومان افزایش 0/94درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 309 هزار تومان به فروش رسید و با رشد 1/2 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 342 هزار تومان معامله و افزایش 1/25 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 381 هزار تومان معامله شد و رشد 1/65درصدی را به ثبت رساند.

برچسب ها