عصر خودرو

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز در آمریکا

عصر بازار- جنرال موتورز بدنبال انتقاد اخیر رییس جمهور منتخب آمریکا، برنامه سرمایه گذاری حدود یک میلیارد دلار در این کشور را اعلام خواهد کرد.

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرد بزرگترین خودروساز آمریکا این تصمیم را به دلایل تجاری می گیرد و دلایل سیاسی در پشت تصمیم مذکور وجود ندارد.

این سرمایه گذاری به جنرال موتورز کمک می کند بیش از 1000 شغل را ایجاد یا حفظ کند در حالیکه این خودروساز قصد دارد تلاشهای دیگری برای افزایش میزان اشتغال در آمریکا انجام دهد.

کرگ گلایدن، مشاور کل جنرال موتورز در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار کرد: هرگونه سرمایه گذاری که از سوی این شرکت اعلام شود، از مدتها قبل برنامه ریزی شده است و واکنشی به انتقاد ترامپ نبوده است.

از زمان آغاز سال جاری، جنرال موتورز و سایر خودروسازان برای تولید خودرو در مکزیک هدف انتقاد شدید دونالد ترامپ قرار گرفته اند. ترامپ در سوم ژانویه تهدید کرد برای واردات خودروهای شورولت کروز که در مکزیک تولید می شوند، مالیات سنگینی وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ که در تبلیغاتی انتخاباتی خود وعده داده بود مشاغل تولیدی را به آمریکا بازگرداند، هفته جاری در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان، اظهار کرد: برای خودروهای شرکتهای آلمانی که از مکزیک وارد آمریکا می شوند 35 درصد مالیات دریافت خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فروش خودرو در آمریکا از سال 2009 رو به افزایش بوده و در سال 2016 به رکورد جدیدی صعود کرد. خودروسازان اخیرا از سرمایه گذاری در آمریکا خبر داده اند اما اعلام کرده اند که این سرمایه گذاریها در واکنش به ترامپ نبوده است.

برچسب ها