عصر خودرو

رئیس انجمن جوجه یک روزه خبر داد:

توقف افزایش قیمت جوجه یک روزه به دلیل عرضه در بورس

عصر بازار- رئیس انجمن جوجه یک روزه گفت: با عرضه ۲۰ تن جوجه یک روزه با قیمت ۲ هزار تومان در تابلوی بورس جلوی افزایش قیمت جوجه یک روزه گرفته شد.

توقف افزایش قیمت جوجه یک روزه به دلیل عرضه در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سعید اصغری فرد در مورد آخرین وضعیت قیمت جوجه یکروزه در سه هفته اخیر که روند افزایشی داشته، اظهار داشت: با عرضه 20 تن جوجه یک روزه در تابلوی بورس کالا که قیمت آن 2 هزار تومان تعیین شده بود، روند افزایشی قیمت متوقف شد.

وی اضافه کرد: قیمت جوجه یک روزه در روز عرضه در بازار آزاد به 2300 تومان در هر عدد رسیده بود.

رئیس انجمن جوجه یک روزه در پاسخ به اینکه آیا تمام جوجه عرضه شده در بورس به فروش رفت،‌ گفت: همه محصول عرضه شده در بورس کالا همان روز به فروش رفت و در همین راستا به دنبال آن هستیم که عرضه مرغ در بورس کالا را هم جدی بگیریم.

البته اصغری فرد این را هم گفت که 4 ماه پیش مرغ در بورس کالا عرضه شد که جدی‌ترین خریدار آن شرکت پشتیبانی امور دام بود که هزار تن در تابلوی بورس به فروش رفت، اما این روند به دلیل آنکه خریداری نداشت، تداوم نیافت و چراغ آن خاموش شد.

وی اضافه کرد: از هم اکنون یک تعداد از مزارع مرغ مادر را نشان کرده‌ایم، تا برای عرضه در بورس آماده شوند و این بار به گونه‌ای عمل کنیم که فروش مرغ در بورس رونق داشته باشد، مضاف بر آنکه به صورت خودکار عرضه محصولات در بورس سبب تنظیم بازار آن هم می‌شود.

بر اساس این گزارش، طی سه هفته اخیر قیمت جوجه یک روزه از 1500 تومان در هر عدد به 2300 تومان رسیده بود که علت اصلی آن جوجه ریزی از هم اکنون برای تولید مرغ شب عید و مصرف مردم می‌باشد که هر ساله در این زمان این اتفاق می‌افتد.

برچسب ها