عصر خودرو

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان:

فرصت های سرمایه گذاری در سهام تا پایان سال معرفی شد

عصر بازار- به گفته مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان، هرچند بازار سهام تا پایان سال با فراز و نشیب های زیادی همراه خواهد بود، اما به طور قطع سرمایه گذاران در این مدت می توانند فرصت های خوب نیز شناسایی کنند.

فرصت های سرمایه گذاری در سهام تا پایان سال معرفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مصطفی امید قائمی، مدیر عامل شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان در خصوص روند بازار سرمایه تا پایان سال جاری گفت: در مدت باقی مانده از سال جاری بازار با مشکلاتی مثل کمبود نقدینگی مواجه است، علاوه بر این موضوع، ابهامات بازار و سیاست هایی که کشورهای بزرگ مثل چین و آمریکا برای کامودیتی ها در نظر میگیرند برای بازار مهم است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است روند حرکتی قیمت های جهانی کالاها و همچنین نرخ ارز از مسائلی مهمی هستند که تا پایان سال بر بازار سرمایه تاثیر می گذارند و مسیر قابل پیش بینی ندارند. بلکه باید این دوران بگذرد تا سیاست ها و نتایج آنها مشخص شود.

اولین مدیرعامل فرابورس در پاسخ به پرسشی در رابطه با اینکه در این مدت چه صنایعی می تواند فرصت های سرمایه گذاری را برای سهامداران ایجاد کند، عنوان کرد: هرچند شناسایی صنعت برتر در این شرایط کمی سخت است و بستگی به روند قیمت محصولات پایه دارد، اما در صورتی که مسیر قیمتی نفت صعودی باشد، گروه های وابسته این کالا مثل پتروشیمی ها می توانند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری باشند.

امید قائمی در خصوص پیش بینی روند قیمتی نفت نیز گفت: پیش بینی قیمت نفت کار راحتی نیست و کسی نمی تواند مدعی پیش بینی درست و قطعی قیمت این کالا باشد ولی شرایطی که در دنیا پیش می رود این است که قیمت نفت را دیگر از این بدتر نمی توان متصور بود، به نظر می آید قیمت نفت روبه بهبود است.

وی همچنین معتقد است صنایع تجهیزاتی، برخی بانک ها که مشکلات نقدینگی کمتر و مطالبات سوخت شده قابل توجهی ندارند، می توانند گزینه های خوبی برای سهامداری تا پایان سال باشند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به موضوع ارز تک نرخی و تاثیر آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح تاثیرهای متفاوتی بر بازار سرمایه خواهد داشت؛ هرچند بعید است امسال این موضوع اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه تک‌نرخی کردن ارز نیازمند دقت زیادی است، اظهار داشت: تک‌نرخی شدن ارز آثار مثبت و منفی متفاوتی را بر شرکت‌ها می‌گذارد. برخی از بنگاه‌های اقتصادی با تک‌نرخی شدن ارز سود بیشتری کسب می‌کنند و برخی دیگر در نتیجه ارز تک‌رقمی ممکن است متضرر شوند.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان درباره زمان اجرای این طرح گفت: تک نرخی شدن ارز کاری نیست که یک شبه انجام شود و نیازمند زمان است.

اولین مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه برای اجرای ارز تک نرخی در اقتصاد باید احتیاط کرد، تاکید کرد: در خصوص این موضوع باید همه جوانب سنجیده شود تا در نهایت نتایج مثبت این طرح بیشتر از نقاط ضعف آن شود.

برچسب ها