عصر خودرو

در جریان معاملات امروز رقم خورد؛

مشارکت ۳۲ شرکت توزیع نیروی برق و ۱۴ نیروگاه در بازار برق بورس انرژی ایران

عصر بازار- در جریان معاملات روز دوشنبه بورس انرژی (۲۷ دی ماه ۹۵)، بازار برق شاهد معامله ۱۵ هزار و ۶۶۲ قرارداد معادل ۲۲۴ هزار و ۳۵۶ مگاوات ساعت به ارزش بیش از ۷۴ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال بود.

مشارکت ۳۲ شرکت توزیع نیروی برق و ۱۴ نیروگاه در بازار برق بورس انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 27 بهمن 95 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 1 بهمن 95 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد. از نکات حائز اهمیت معاملات روز دوشنبه می‌توان به مشارکت 32 شرکت توزیع نیروی برق در سمت خرید و 14 نیروگاه در سمت فروش اشاره کرد. 

در این روز همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، حلال 410 پالایش نفت آبادان و پروپیلن پالایش نفت شازند در رینگ داخلی و میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته و عرضه‌های مازاد معادل 742 تن به ارزش قریب به 12 میلیارد و 411 میلیون ریال بود.

در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 980 قرارداد با ارزشی قریب به 2 میلیارد و 738 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 89 میلیارد و 255 میلیون ریال بالغ شد.

در جلسه معاملاتی امروز (سه‌شنبه 28 دی‌ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، می‌توان به عرضه کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 404 و نفتای سنگین تصفیه نشده پالایش نفت شیراز، میعانات گازی پتروشیمی رازی، پنتان پلاس پتروشیمی، متانول پتروشیمی شیراز و پتروشیمی فن آوران، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.

برچسب ها