عصر خودرو

حرکت بانک‌های آسیایی به سمت استخدام متخصصان فن‌آوری

عصر بازار- مؤسسات مالی و بانک‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در تلاش برای افزایش ارائه محصولات و ارتقاء سیستم‌های خود در سال جاری بیشتر به سوی استخدام متخصصان فن آوری حرکت خواهند کرد.

حرکت بانک‌های آسیایی به سمت استخدام متخصصان فن‌آوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بلومبرگ ، مطالعات نشان می‌دهد 40 درصد از مدیران خدمات مالی آسیا و اقیانوسیه به دنبال افزایش کارکنان خود در پست‌های مرتبط به فن آوری اطلاعات هستند.

در عوض فقط 18 درصد از 380 مدیر مورد مطالعه در این تحقیق قصد افزایش شغل در بخش بانکداری را دارند و 29 درصد نیز به دنبال افزایش متخصصان بانکداری در بخش درآمدها و فروش سهام و تجارت هستند.

راسل کاپ یکی از کارشناسان در این خصوص گفت: چهره بانکداری در حال تغییر است. در برهه‌ای از زمان به سر می‌بریم که بیشتر به سمت فن‌آوری، اتوماسیون و داده پیش می‌رویم تا بانکداران با سابقه.

بانک‌های جهانی و منطقه‌ای مثل HSBC هولدینگز، استاندارد چارترزد و DBS هولدینگز برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بازگشت سرمایه خود به شکل روز افزونی از فن آوری‌های مدرن استفاده می‌کنند تا خدمات بانکداری دیجیتال بیشتری ارائه دهند و سیستم‌های رگولاتوری و انطباق خود را به روز کنند.

کاپ افزود: در آینده این فروشندگان و بانکداران نیستند که بالاترین درآمدها را دارند بلکه بیشترین دستمزدها به متخصصان فن آوری پرداخت خواهد شد و مشاغلی پرداخت می‌شود که موجب افزایش سودآوری شوند.

برچسب ها