عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

نشست اوپکی‌ها در وین برای بررسی پایبندی اعضا به توافق

توافق اوپک بیش از ۶ ماه تمدید نمی‌شود

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان اعلام کرد:نیازی به تمدید توافق اوپک بیش از شش ماه نیست،‌این در حالی است که طی دو سه هفته آینده قرار است کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است در وین گرد هم آیند و وضعیت اجرای توافق اوپک را بررسی کنند.

نشست اوپکی‌ها در وین برای بررسی پایبندی اعضا به توافق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌ خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در یک نشست انرژی در امارات به خبرنگاران گفت با توجه به پایبندی کشورها و دورنمای افزایش تقاضا برای نفت، احتمالاً نیازی به تمدید توافق اوپک با کشورهای غیرعضو برای کاهش تولیدات نخواهد بود.
به گفته وزیر انرژی سعودی، بازار نفت تا اواسط امسال به تعادل می‌رسد. وی افزود: گمان نمی‌کنیم با توجه به سطح پایبندی اعضا و انتظارات موجود از تقاضا، به تمدید توافق نیاز باشد.

برقراری مجدد تعادل که به آرامی از سال 2016 آغاز شد، تا پایان نیمه نخست امسال تأثیر کامل خود را برجا خواهد گذاشت.

البته از حالا تا ماه ژوئن عوامل زیادی می‌توانند تأثیرگذار باشند، و ما در آن زمان قادر به ارزیابی مجدد اوضاع خواهیم بود.

قرار است عربستان و سایر اعضای اوپک در نشست 4 ماه آینده خود به ارزیابی شرایط حاکم بر بازار بپردازند تا در سیاست‌های تولیدی این سازمان، تغییراتی احتمالی ایجاد شود. قرار است نشست اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو نیز تا چند هفته دیگر در وین، پایتخت اتریش برگزار شود تا سطح پایبندی کشورهای مختلف به توافق کاهش تولیدات به بحث گذاشته شود.

تصمیم 30 نوامبر سال گذشته اوپک در خصوص کاهش تولیدات، به سیاست 2 ساله این سازمان خاتمه داد که به اعضا امکان می‌داد برای افزایش فروش، هر اندازه مایل هستن نفت تولید کنند. آن سیاست، به افزایش نفت مازاد در بازار و کاهش بهای طلای سیاه منجر شد.

حالا اوپک و 11 کشور دیگر از جمله روسیه در تلاش هستند تولید خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. این سیاست جدید از آغاز سال 2017 اجرایی شد و به مدت 6 ماه ادامه خواهد یافت.

برچسب ها