عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

تمدید توافق فریز نفتی اوپک بعید است

عصر بازار- «خالد فالح» وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه با بیان اینکه انتظار می رود که بازارهای نفتی در نیمه نخست سال جاری میلادی بار دیگر توازن خود را بدست آورند در عین حال گفت: بعید می دانم که فریز نفتی اوپک که قرار است از ابتدای سال جاری میلادی برای ۶ماه انجام گیرد، تمدید شود.

تمدید توافق فریز نفتی اوپک بعید است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فالح در حاشیه کنفرانس بین المللی انرژی در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، بار دیگر تصریح کرد که تمدید فریز نفتی اوپک را بعید می داند.
فالح ادامه داد:‌ عربستان در هفته های آینده، طرح های برای انرژی های تجدید پذیر را آغاز می کند که پیش بینی می شود، ارزش سرمایه گذاری آن تا سال 2023 به 30 تا 50 میلیارد دلار برسد.
وزیر انرژی عربستان با یادآوری اینکه ریاض در مراحل نخست بررسی طرح احداث نخستین نیروگاه هسته ای است، تاکید کرد:‌ تولید برق این نیروگاه بالغ بر 2.8 مگاوات خواهد بود.
فالح تاکید کرد که عربستان سرمایه گذاری هنگفتی در انرژی هسته ای خواهد کرد.
وزیر نفت عربستان روز پنجشنبه همچنین گفته بود که ریاض تولید نفت خود را به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز کاهش داده که هدف آن در چارچوب اوپک است.
دیگر کشورهای عضو اوپک همچون عراق نیز از پایبندی خود برای کاهش تولید نفت خبرداده اند.
نماینده وزارت نفت عراق در اوپک نیز جمعه شب گفت که کشورش قصد دارد تا تولید نفت خود را بین 350 تا 400 هزار بشکه در روز کاهش دهد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی 10 آذرماه (30 نوامبر) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی تاکنون توافق کردند تا تولید نفت خام را برای کاهش مازاد عرضه نفت و بالا بردن سطح قیمت ها کاهش دهند.
براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود را کم کند.
اوپک همچنین در نشست 20 آذرماه (10 دسامبر) با تولیدکنندگان غیر عضو شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی، برای کاهش تولید نفت به توافق رسید.
براساس این توافق، کشورهای غیر عضو متعهد شدند که روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند، توافقی که از سال 2001 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.

برچسب ها