عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

۲۴کشور به توافق نفتی وین پایبند هستند

عصر بازار- دبیرکل سازمان اوپک به رایزنی های به عمل آمده با هدف اجرای توافق نفتی وین اشاره کرد و گفت که تمامی کشورهای صادرکننده نفت به آن پایبند خواهند بود.

۲۴کشور به توافق نفتی وین پایبند هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بارکیندو در سفر به امارات متحده عربی در گفت و گویی تصریح کرد : 24 کشور صادر کننده نفت علاقه فراوانی نسبت به برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت دارند و با تماس ها و هماهنگی های به عمل آمده تلاش در جهت اجرای کامل توافق نفتی وین به عمل می آید .

وی افزود: اعضای اوپک بر پایبندی کشورها به این توافقنامه نظارت می کنند و کمیته ای برای نظارت بر روند عرضه و تقاضا در ماه جاری تشکیل جلسه می دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر (دهم آذرماه) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد. براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.

اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر (بیستم آذرماه)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.

این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق کشورهای عضو اوپک و غیراوپک از سال 2001 میلادی تاکنون به شمار می رود.

برچسب ها