عصر خودرو

رئیس جمهور ونزوئلا خبر داد

ارائه طرح جدید ونزوئلا برای تقویت قیمت نفت

عصر بازار- رئیس جمهوری ونزوئلا گفت کشورش هفته آینده پیشنهاد جدیدی را برای تقویت قیمت نفت به تولید کنندگان نفت ارائه خواهند کرد.

ارائه طرح جدید ونزوئلا برای تقویت قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، کشورش هفته آینده پیشنهاد جدیدی را برای تقویت قیمت نفت به تولید کنندگان نفت ارائه خواهند کرد. وی جزئیات بیشتری در خصوص این طرح اعلام نکرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز 30 نوامبر توافق کرد که تولید خود را از ابتدای ژانویه 2017 به میزان 1.2 میلیون بشکه کاهش دهد و به 32.5 میلیون بشکه در روز برساند تولید کنندگان غیر عضو اوپک از جمله روسیه نیز پذیرفته اند که در مدت 6 ماهه اجرای توافق حدود 600 هزار بشکه از تلوید روزانه خود بکاهند.

مادورو در سخنانی اظهار داشت: «ونزوئلا تا هفته آینده، نامه ای حاوی یک پیشنهاد جدید، یک فرمول جدید برای ثبات قیمت های واقعی و عادلانه منتشر خواهد کرد که می تواند توسط همه دولت هایی که این توافق (توافق کاهش تولید) را امضا کرده اند مورد مطالعه و بحث قرار گیرد.»

مادورو بار دیگر تکرار کرد که رهبران کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک باید در سه ماهه نخست امسال نشستی را در قطر برای تصمیم گیری در خصوص استراتژی حاکم بر بازار نفت برگزار نمایند.

وی گفت: «برگزاری یک نشست... با حضور روسای دولت ها و کشورهایی که این توافق را امضا کرده اند، یعنی 25 کشور، ضروری است. مانیاز داریم که چهره یکدیگر را ببینیم.»

ونزوئلا مدت هاست در تلاش برای افزایش قیمت نفت است. نفت بیش از 90 درصد از درآمد صادراتی این کشور را تشکیل می دهد و افت شدید قمیت ها در طی بیش از دو سال گذشته این کشور را با رکود شدید مواجه کرده است.

برچسب ها