عصر خودرو

همزمان با انتشار گزارش‌ عملکرد سه ماهه سوم امسال

جزییات تعدیل مثبت عایدی «شخارک» اعلام شد

تغییر نرخ تسعیر دلار به ۳۸۰۰ تومان

عصر بازار- پتروشیمی خارک با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی توانسته در عملکرد حسابرسی نشده سه ماهه سوم امسال سود هر سهم پس از کسر مالیات خود در بودجه سال مالی ۹۵ را تا ۶۵ درصد محقق کند.

جزییات تعدیل مثبت عایدی «شخارک» اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت پتروشیمی خارک همزمان توانسته با تعدیل مثبت 11 درصدی عایدی برآوردی خود را در بودجه حسابرسی نشده سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 95 به طور خالص مبلغ 1921 ریال به ازای هر سهم افزایش دهد.

به این ترتیب پتروشیمی خارک توانسته تا در سه ماهه سوم امسال با پوشش 65 درصدی به ازای هر سهم مبلغ 1256 ریال سود محقق کند.

بر اساس این گزارش، حاشیه سود عملیاتی "شخارک" با احتساب قیمت تمام شده 75 درصدی نسبت به فروش برای عملکرد 9 ماهه امسال 64 درصد اعلام شده است.

در همین ارتباط غلامرضا امیر شقاقی مدیر عامل پتروشیمی خارک در نامه ای به سازمان بورس مفروضات پیش بینی مبلغ EPS سالیانه 1395 این شرکت که بر مبنای گزارش اعلام شده 9 ماهه دوره مالی منتهی به 30 آذر ماه 1395 و با توجه به افزایش نرخ محصولات و تسعیر نرخ ارز که در برآورد پیش بینی سه ماهه چهارم سال 1395 نسبت به گزارش قبلی تعدیل شده را اعلام کرده است.

در این شفاف سازی وی اعلام کرده که  پیش بینی مقدار تولید و فروش سالیانه با توجه به تولید واقعی و فروش محصول 9 ماهه و برآورد سه ماهه چهارهم سال در نظر گرفته شده و درآمد حاصل از فروش محصول با توجه به پیش بینی مقدار تولید و فروش معادل آن جهت سال 1395 در نظر کرفته شده و ضمن منظور نمودن مبلغ فروش واقعی 9 ماه سال 395 و با در نظر گرفتن نرخ فروش محصول جهت با قیمانده سال به ترتیب متانول هر تن 320 دلار ، پنتان و بوتان هر تن 450 دلار، پروپان هر تن 395 دلار و گوگرد هر تن 78 دلار محاسبه و در مبلغ فروش سالیانه لحاظ شده است.

امیر شقاقی با بیان اینکه نرخ تسعیر ارز با نرخ تسعیر ارز در 9 ماهه سال بر اساس نرخ تسعیر واقعی ارز و برای باقیمانده سال هر دلار معادل مبلغ 3850 تومان لحاظ شده ، عنوان کرده که گاز مصرفی مجتمع پتروشیمی خارک به عنوان گاز غنی ترش بوده که تا تاریخ تهیه این گزارش نرخ قطعی آن جهت سال 1395 به شرکت اعلام نشده است.

وی درادامه یادآور شده که صورتحساب دریافتی به صورت علی الحساب و بر مبنای محاسبه هرینه گاز خوراک 9 ماهه و EPS سالیانه می باشد.

مدیر عامل پتروشیمی خارک با بیان اینکه نرخ گاز مصرفی به عنوان خوراک هر متر مکعب 8.5 سنت و نرخ گاز سوخت هر متر مکعب 5 سنت و نرخ تسعیر ارز هر دلار مبلغ 3100 تومان و مبلغ EPS سالیانه اولیه مبنا قرار گرفته بوده ، عنوان کرده که پتروشیمی خارک برای دریافت صورت حساب قطعی هزینه گاز توسط شرکت را همچنان پیگیری می کند که به محض مشخص شدن نرخ قطعی گاز آنرا به بازار اعلام خواهد کرد.

برچسب ها