عصر خودرو

معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس:

بازار پایه فرابورس محدود می شود

عصر بازار- معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس از محدود شدن بازار پایه فرابورس خبر داد و گفت: شرکت های حاضر در این بازار باید تکلیف خود را روشن کنند و به سایر بازارها منتقل شوند.

بازار پایه فرابورس محدود می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حسن امیری در مراسم معرفی بازار شرکت های کوچک و متوسط (SME) ها در فرابورس ایران که به همت کانون کارگزاران برگزار شد ، بیان کرد: در حال حاضر فرابورس در حال ساماندهی بازار پایه است و این بازار به زودی محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت های حاضر در بازار پایه فرا بورس باید تکلیف خود را روشن کنند و به بازار اول یا دوم فرابورس، شرکت بورس یا بازار SME منتقل شوند.

به گفته امیری، محدودیت هایی در تعداد روزهای معاملاتی بازار پایه اعمال خواهد شد.

معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به نقش شرکت های مشاور پذیرش، ابراز امیدواری کرد: با ورود کارگزاری ها به پذیرش شرکت ها در بازار شرکت های کوچک و متوسط، فرایند پذیرش تسریع شود.

وی هدف از راه اندازی این بازار را برداشتن گام اول برای شرکت های کوچک و متوسط به سوی بازار سرمایه دانست و افزود: این شرکت ها با امکاناتی که در بازار سرمایه وجود دارد، میتوانند بزرگ و آماده ورود به دیگر بورس ها شوند.

امیری همچنین به واگذاری اختیارات از سوی سازمان به بورس ها اشاره و گفت:  واگذاری این اختیارات آغاز شده و به عنوان مثال بیشتر فعالیت ها برای راه اندازی بازار SME توسط فرابورس انجام شد.

به گفته معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس باید برای تبدیل شدن شرکت ها به سهامی عام تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

برچسب ها