عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس خبر داد:

۱۰۰ تقاضای پذیرش در کمتر از دو ماه

عصر بازار- مدیر عامل شرکت فرابورس ایران از درخواست بیش از ۱۰۰ شرکت برای پذیرش در فرابورس در مدت ۲ ماه خبر داد.

۱۰۰ تقاضای پذیرش در کمتر از دو ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، امیر هامونی در مراسم معرفی شرکت های کوچک و متوسط(SME) در فرابورس ایران با بیان اینکه از شروع به کار فرابورس تا کنون 67 شرکت در بازار اول، 111 شرکت در بازار دوم و 178 شرکت در مجموع پذیرش شده اند، ادامه داد: در حال حاضر 54 نماد در بازار اول، 84 نماد در بازار دوم و در مجموع 138 نماد درج شده است.

    وی ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال جاری نیز 75 شرکت متقاضی پذیرش بوده اند. همچنین 77 عرضه اولیه از ابتدا تا کنون در فرابورس انجام شده و 21 نماد گشایش یافته است. به این ترتیب 98 شرکت در مجموع عرضه شده اند.

    هامونی در بخش دیگر از صحبت هایش به نبود بازاری برای شرکت های کوچک و متوسط در بازار ایران اشاره کرد و اضافه کرد: همواره این شکایت از بورس ایران مطرح بود که این بازار مختص شرکت های بزرگ است و شرکت های کوچک در آن جایی ندارند. اما

    اکنون با راه اندازی این بازار مکانی برای فعالیت این شرکت ها در فرابورس ایجاد شده است.

    مدیرعامل فرابورس همچنین به بازار شرکت های کوچک و متوسط در دیگر کشورهای پیشرفته اقتصادی پرداخت و بازارهای SME در آمریکا و کانادا را بررسی کرد.

    وی در ادامه به فرآیند راه اندازی این بازار در فرابورس پرداخت و به نقش مشاوران پذیرش اشاره کرد.

    هامونی اظهار کرد: این شرکت ها در ایران میتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند و شرکت ها را برای پذیرش در فرابورس آماده کنند.

    مدیرعامل فرابورس از درخواست 100 شرکت ظرف مدت 2 ماه برای پذیرش در فرابورس خبر داد و افزود: به این ترتیب ما در فرابورس با تنگنای زمانی مواجه شده ایم و مشاوران پذیرش در این بخش میتوانند کمک شایانی انجام دهند.

    به گفته وی، پذیرش شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس مزایای زیادی برای شرکت متقاضی، سهامدار عمده، سرمایه گذاران و اقتصاد کشور دارد.

    هامونی به پتانسیل های بازار شرکت های کوچک و متوسط برای صنعت کارگزاری اشاره کرد و گفت: صنعت کارگزاری میتواند از این بازار استفاده کرده و کسب سود کنند. همچنین اکنون مجوز پذیرش شرکت های کارگزاری در این بازار اخذ شده و شرکت های کارگزاری با هر سایز و ابعادی میتوانند در این بازار پذیرش شوند.

    برچسب ها