عصر خودرو

با عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت گز سکه؛

معاملات تابلو دانش‌بنیان بازار SME آغاز ‌شد

عصر بازار- هر سهم شرکت گزسکه به عنوان نخستین شرکت درج شده در تابلوی دانش بنیان بازار شرکت های کوچک و متوسط در جریان عرضه اولیه ۱۱۰۰ ریال کشف قیمت شد. به این ترتیب امروز دومین شرکت، معاملات خود را در بازار SME آغاز کرد.

معاملات تابلو دانش‌بنیان بازار SME آغاز ‌شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عرضه اولیه سهام شرکت گز سکه در نماد «غگز» امروز  یکشنبه 26 دی ماه 1395 از سوی سهامدار عمده صورت گرفت.

شرکت گز سکه شهریور امسال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران پذیرش شد و امروز  10 درصد از تعداد 49 میلیون و 190 هزاری کل سهام این شرکت، معادل 4 میلیون و 919 هزار سهم عرضه ‌شد که ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال است.

شرکت گز سکه که حوزه فعالیت آن محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر است در شهریور امسال در فرابورس پذیرش شد.

این شرکت با نماد «غگز» در روز اول دی‌ماه 95 به عنوان دومین شرکت در بازار SME و نخستین شرکت در تابلو دانش‌بنیان، در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

به گفته محمد گوهریان مدیرعامل شرکت گز سکه، فروش این شرکت در سال 1394 حدود 150 میلیارد ریال بوده که با توجه به اینکه 60 درصد تولید شرکت در دو ماهه آخر سال است، پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 1395 به 200 میلیارد ریال برسد.

بر اساس دستورالعمل بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، تنها اشخاص حقوقی و سرمایه‌گذاران نهادی امکان خرید سهام را داشتند.

سرمایه‌گذاران نهادی شامل بانک‌ها و بیمه‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق بازنشستگی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی، هر شخص حقیقی یا حقوقی که بیش از 5 درصد یا بیش از 5 ریال از ارزش اسمی اوراق بهادار در دست ناشر را خریداری کنند، هستند.

برچسب ها