عصر خودرو

سرپرست اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد:

صدور مجوز برای فعالیت ۶ صندوق بازارگردانی جدید

عصر بازار- سرپرست اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور موافقت اصولی سازمان با تأسیس و فعالیت ۶ صندوق اختصاصی بازارگردانی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: فعالیت صندوق های اختصاصی بازار گردانی نقش بالقوه ای در کمک به نقدشوندگی بازار و تحدید دامنۀ نوسان قیمت اوراق بهادار خواهند داشت.

صدور مجوز برای فعالیت ۶ صندوق بازارگردانی جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، راضیه صباغیان، سرپرست اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس با اعلام این خبر گفت: در طول یک ماه اخیر موافقت اصولی برای تاسیس 6 صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی، یک صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری و یک صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت صادر شده است .

وی افزود: در این راستا صندوق بازارگردانی توسعه معادن و فلزات، صندوق بازارگردانی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی آرمان و صندوق بازار گردانی کشتیرانی، صندوق بازارگردانی صنعت و معدن، صندوق بازار گردانی سیدکو و صندوق بازارگردانی آینده گستر ایرانیان موافقت اصولی تأسیس خود را از سازمان کسب کرده اند.

به گفته وی صندوق های مزبور بازارگردانی سهام  و حق تقدم سهام شرکتهای گل گهر، چادرملو، معدنی و صنعتی صبانور، فولاد خراسان، توسعه معادن و فلزات، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان، سیمان مازندران، سیمان شمال، صنایع سیمان کرمان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، کشتیرانی جمهوری اسلامی و کشتیرانی دریای خزر را برعهده خواهند داشت .

سرپرست اداره امور نهادهای مالی با بیان اینکه صندوق های اختصاصی بازارگردانی با هدف جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران و خرید و فروش اوراق بهادار در چارچوب تعهدات بازارگردانی خود و کسب منافع از این محل به وجود می آیند می توانند در قبال دریافت کارمزد در تعهد پذیره نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار نیز مشارکت کنند.

در همین راستا این صندوق ها از مزایایی همچون معافیت مالیاتی نیم درصدی از نقل و انتقال اوراق بهادار موضوع بازارگردانی و تخفیف 80 درصدی از کارمزدهای مقرر برخوردار خواهند بود.

وی همچنین از صدور موافقت اصولی تأسیس صندوق نیکوکاری باز باران با هدف تأمین بخشی از منابع مالی لازم برای نگهداری از کودکان بی سرپرست، حمایت از کودکان مبتلا به نقص ایمنی اولیه، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد تحصیل کم بضاعت و توانمند سازی و آموزش مادران سرپرست خانواده و همچنین صدور موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت فیروزه خبر داد و گفت: هر یک از متقاضیان تأسیس صندوق در صورتی که بتوانند شرایط مدنظر سازمان از مربوط به راه اندازی انواع صندوق های سرمایه گذاری را احراز کنند، می توانند نسبت به ارایه درخواست خود به سازمان اقدام کرده و سازمان با بررسی این موارد نسبت به صدور مجوزهای مربوطه اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش و فعالیت صندوق های اختصاصی بازارگردانی، سازمان با اولویت نسبت به بررسی درخواست ها و صدور مجوز برای این دسته از صندوق ها اقدام می کند.

سرپرست اداره امور نهادهای مالی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر 21 صندوق بازار گردانی اختصاصی فعال تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت مشغول هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری در این صندوق ها توسط موسسین انجام می شود، اما با توجه به برنامه ها و اهداف مدنظر سازمان، زمینه برای سرمایه گذاری برای عموم سرمایه گذاران در این نوع صندوق ها در آینده نزدیک مهیا خواهد شد.

برچسب ها