عصر خودرو

با راه‌اندازی یک واحد جدید نیروگاهی؛

ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت

عصر بازار- بهره برداری از فاز سوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، ظرفیت تولید برق این نیروگاه را به بالغ بر ۴۸۶ مگاوات رساند.

ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت تولید نیروی برق حرارتی، با بهره‌برداری فاز سوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به بیش از  486 مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در قالب چهار واحد گازی از مجموعه طرح 6000 مگاوات نیروگاه گازی(فاز دوم) به منظور تامین برق جنوب کشور مراحل مختلف ساخت و راه اندازی را پشت سر می‌گذارد که هم اکنون پیشرفت کلی این طرح نیروگاهی به بیش از 84 درصد رسیده است.

هم اکنون واحد سوم این نیروگاه برق با ظرفیت 162 مگاوات در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته واحد چهارم این نیروگاه سیکل ترکیبی پیش از پیک برق تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ظرفیت بخش گاز نیروگاه 648 مگاوات بوده که در کنار احداث واحدهای نیروگاهی، یک پست فشار قوی به ظرفیت 230 کیلوولت برق تولیدی از نیروگاه را به شبکه منتقل می‌کند.

از سوی دیگر برای تامین سوخت این نیروگاه در زمان کمبود گاز، 3 مخزن ذخیره‌سازی هرکدام به ظرفیت  20 هزار متر مکعب برای ذخیره گازوئیل طراحی شده که به مدت 45 روز می‌توانند سوخت نیروگاه را تامین کنند.

برچسب ها