عصر خودرو

رییس سازمان بورس:

صیانت از بازار سرمایه وظیفه همگانی است

از رشد بازار غفلت نکنید

عصر بازار- عزم جدی سکاندار بورس و تیم همراه، برای توسعه بازار سرمایه مشهود است. در همین راستا ظهر امروز دکتر شاپور محمدی و مدیران ارشد سازمان بورس در جمع فعالین حقوقی بازار سرمایه همچون غدیر، شستا، گروه مالی پاسارگاد ، سرمایه گذاری ملی ایران، سرمایه گذاری صنعت و معدن، سرمایه گذاری توسعه ملی، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری امید، خارزمی و آتیه دماوند حاضر شدند. این جلسه که با حضور رییس سازمان بورس و حقوقی های بازار سرمایه انجام شد، می تواند در روند توسعه آتی بورس تأثیر گذار باشد.

صیانت از بازار سرمایه وظیفه همگانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این نشست که با محور هماهنگی ورود نقدینگی جدید صندوق ها به بورس برگزار شد در مورد موضوعاتی همچون اهمیت سبدگردانی، معافیت مالیاتی، دامنه نوسان، تعدیل کارمزدها، نقدینگی، ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی، رتبه بندی، کاهش سود بانکی و همچنین فرصت های جدید سرمایه گذاری بحث و گفتگو شد و همچنین برخی فعالین حقوقی بازار سرمایه از تزریق منابع جدید به بورس خبر دادند.

در ابتدای این نشست رییس سازمان بورس با بیان اینکه از همه فعالین بازار سرمایه شامل حقیقی ها، حقوقی ها و کارگزاران حمایت خواهد کرد و با تاکید بر اینکه صیانت از بازار سرمایه یک وظیفه همگانی است، گفت: باید به فکر بزرگ کردن بازار و حمایت از همه فعالین بازار سرمایه از جمله حقوقی ها باشیم و در این خصوص اقداماتی در جریان است که انشالله به زودی به نتیجه خواهد رسید و اعلام عمومی خواهد شد.

دکتر محمدی افزود: من اعتقاد دارم دولت به تناسب منابعی که از طریق بازار بدهی جذب می کند باید به نقدینگی بازار سهام کمک کند.

سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه حقوقی ها نباید منفعل باشند و عملکرد انفعالی آنها به بازار لطمه می زند، خطاب به حقوقی ها گفت: از رشد بازار غفلت نکنید، بازار را بزرگ کنید و بدانید که فعالیت حقوقی ها موجب دلگرمی اشخاص حقیقی است.

دکتر محمدی افزود حقوقی ها باید چه در بازار خوب و چه در بازار بد حضور داشته باشند و به فعالین حقوقی بازار سرمایه توصیه کرد هرچه زود تر صندوق های بازارگردانی راه بیاندازند.

در ادامه این نشست دکتر قالیباف، مدیر عامل شرکت بورس تهران از تشکیل کارگروهی جهت پیگیری مسایل شرکت های بورسی و همچنین توسعه ابزارهای جدید با هدف عمق بخشیدن و انتظام به بازار سرمایه خبر داد.

بنابر اعلام برخی رسانه ها سکاندار جدید بورس در حال پیگیری و پیاده سازی طرح هایی است که می تواند اتفاقات شایان توجهی را رقم بزند. لذا با توجه به صحبت های رییس سازمان بورس و اقدامات عملی این سازمان برای بازگرداندن روند منطقی و صعودی به بازار سرمایه شاید بتوانیم نوید زمستانی گرم برای اهالی تالار را بدهیم.

گفتنی است دیدار دکتر شاپور محمدی با حقوقی های بازار سرمایه ضلع سوم مثلث بورس را کامل کرد. این در حالی است که پیش از این رییس سازمان بورس در جمع فعالین حقیقی بازار سرمایه و همچنین مدیران عامل کارگزاری ها حاضر شد و مشکلات آنها را شنید.

برچسب ها