عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۳۵۷۱ قرارداد آپشن سکه در بورس کالا

عصر بازار- هفته گذشته در جریان قراردادهای اختیار معامله سکه طلا در بورس کالای ایران در مجموع سه هزار و ۷۵۱ قرارداد منعقد شد تا با وجود عمر یک ماهه قرارداد آپشن در بورس کالا، آماری قابل قبول از معاملات سکه این ابزار جدید به ثبت برسد.

انعقاد ۳۵۷۱ قرارداد آپشن سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نگاهی به جزییات این معاملات نشان می دهد که در روز شنبه یک هزار و 160 قرارداد، یکشنبه یک هزار و 123 قرارداد، دوشنبه 375 قرارداد، چهارشنبه 584 قرارداد و در نهایت روز پنجشنبه 509 قرارداد اختیار خرید و فروش سکه در بورس کالا منعقد شد.

با توجه به پایان معاملات اختیار خرید سکه سررسید دی ماه جاری در روز چهارشنبه گذشته (22 دی)، هم اکنون معاملات اختیار خرید و فروش سکه در سررسید اسفند ماه امسال در جریان است.

معاملات 87 سکه در سامانه آنلاین

همچنین هفته اخیر در مجموع 87 قطعه سکه بهار آزادی به ارزش یک هزار و 30 میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

این تعداد سکه در 18 نوبت مورد معامله قرار گرفت که بررسی ها نشان می دهد از بین چهار روز معاملاتی، قیمت ها در سه روز صعودی و طی یک روز نزولی بوده است.

بیشترین حجم معاملات در روز چهارشنبه با انعقاد 46 سکه طلا به ارزش 547 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات طی روز دوشنبه هفته گذشته با 10 معامله و ارزش حدود 118 میلیون ریال ثبت شد.

امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران به 33 سکه و ارزش 396 میلیون ریال رسید.

برچسب ها