عصر خودرو

موسسه وود مکنزی پیش‌بینی کرد؛

افزایش دو برابری سرمایه گذاری در صنعت نفت جهان

عصر بازار- شرکت های نفتی میزان تصویب پروژه ها و سرمایه گذاری ها در اکتشاف نفت را برای اولین بار در طی ۳ سال گذشته بیش از دو برابر افزایش خواهند داد.

افزایش دو برابری سرمایه گذاری در صنعت نفت جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، موسسه وود مکنزی اعلام کرد، صنعت نفت امسال خود را از تبعات بزرگترین کاهش سرمایه گذاری در طی یک نسل اخیر رها می سازد و شرکت های نفتی میزان تصویب پروژه ها و سرمایه گذاری ها در اکتشاف نفت را برای اولین بار در طی 3 سال گذشته بیش از دو برابر افزایش خواهند داد.

این موسسه مشورتی در گزارشی اعلام کرد، شرکت های نفتی امسال به بیش از 20 میدان نفتی و گازی برای توسعه چراغ سبز نشان خواهند داد در حالی که این رقم در سال 2016 تنها 9 مورد بوده است. 

شرکت های حفاری، و در راس آنها تولید کنندگان نفت شیل آمریکا نیز پس از دو سال کاهش، میزان سرمایه گذاری در اکتشاف نفت جدید و توسعه پروژه های موجود را 3 درصد افزایش خواهند داد و به 450 میلیارد دلار خواهند رساند.

چشم انداز صنعت نفت پس از 2 سال و نیم کاهش که منجر به ورشکستگی برخی شرکت ها و کاهش چندین میلیارد دلاری سرمایه گذاری ها و افت درآمد شرکت های بزرگ انرژی شد، در حال بهبود است. تولید کنندگان نیز به منظور فشار بیشتر بر عرضه کنندگان و کاهش هزینه ها، قراردادهای قبلی را مورد مذاکره مجدد قرار داده اند. 

این موضوع در کنار افزایش قیمت نفت از زمان اعلام توافق واپک برای کاهش تولید، در حال کمک به ترمیم صنعت نفت جهان است.

مالکولم دیکسون تحلیلگر برجسته موسسه وود مکنزی در این باره گفت: ما معتقدیم که از چرخه ای که در سال های گذشته در آن قرار داشتیم داریم بیرون می آییم ما به شکل محتاطانه ای خوش بین هستیم.

وی افزود: حدودا یک سوم از میادین نفت و گازی که امسال احتمالا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، در اعماق اقیانوس قرار دارند. 

توسعه این میادین معمولا بیشترین هزینه را در پی دارد. دیکسون گفت شرکت ها قصد دارند هزینه ها را در برخی از پروژه ها در خلیج مکزیک کاهش دهند تا این پروژه ها با فرض نفت بشکه ای بالای 40 دلار به صرفه باشند. قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون بالای 50 دلار بوده است

برچسب ها