عصر خودرو

کاهش قیمت نفت ایران در نخستین هفته سال ۲۰۱۷

عصر بازار- قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی پس از چند هفته روند افزایشی درپی توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در هفته نخست سال ۲۰۱۷، اندکی کاهش یافت.

کاهش قیمت نفت ایران در نخستین هفته سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٦ ژانویه (10 دی‌ماه) با ٩ سنت کاهش به ٥٣ دلار و ٢٢ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٣ دلار و ٢٢ سنت برای هر بشکه است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با 20 سنت کاهش به ٥٢ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٦٤سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٥٣ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک یک سنت کاهش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٦ ژانویه با ٥٢ سنت کاهش، ٥٣ دلار و ٣٤ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ١٣ سنت افزایش، ٥٤ دلار و ٩٧ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب نیز با ٧٩ و ٦٥ سنت افزایش به ٥٤ دلار و ٣٦ و ٥٤ دلار و ٧٧ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت در هفته نخست امسال میلادی تقریبا با ثبات بود. کاهش سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا در کنار بهبود چشم‌انداز رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته از مهمترین عوامل تقویت کننده قیمت نفت بود.

اعلام افزایش صادرات نفت عراق برای ماه فوریه و بازنگری صعودی در رشد تولید نفت خام آمریکا در سال آینده میلادی از مهمترین عوامل تضعیف کننده قیمت در هفته گذشته محسوب می شود.

برچسب ها