عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

اطمینان کامل دارم اوپک به تعهدات کاهش تولید نفت به طور کامل عمل می‌کند

عصر بازار- دبیرکل اوپک اعلام کرد: اطمینان کامل دارم اوپک به تعهدات کاهش تولید نفت خود به طور کامل عمل خواهد کرد.

اطمینان کامل دارم اوپک به تعهدات کاهش تولید نفت به طور کامل عمل می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: اعتماد کامل به انجام تعهدات از سوی کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش تولیدی که توافق کرده‌اند را دارد.

این توافق ماه گذشته برای کاهش میزان مازاد عرضه صورت گرفت که طی 2 سال گذشته قیمت نفت را به شدت کاهش داده و درآمد کشورهای صادرکننده را تحت تاثیر قرار داده بود.

محمد بارکیندو در مصاحبه در ابوذبی به خبرگزاری رویترز گفت: «اطمینان کامل به سطح همکاری کشورهای تولید کننده دارم و اشتیاق را برای اجرای تعهدات بین 24 کشور تولیدکننده می‌بینم. من در ارتباط مستقیم با آنها هستم تا توافق تاریخی خود را به طور کامل اجرا کنند.»

براساس این توافق، کشورهای صادرکننده نفت اوپک، روسیه و دیگر اعضای غیراوپکی‌ها قرار است تولید نفت خود را طی 6 ماه آینده 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

براساس این گزارش، صادرکنندگان اصلی مانند عربستان و کویت روز پنج‌شنبه اعلام کردند تولید نفتشان را بیش از تعهداتشان کاهش داده‌اند. همچنین عراق، دومین کشور تولیدکننده نفت عضو اوپک گفته است بیش از آنچه که در توافق اوپک تعهد داده بود صادرات خود را کاهش داده و به طور کامل به تعهداتش عمل خواهد کرد.

برچسب ها