عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی:

ظرفیت صادرات نفت ایران ۳ برابر شد

یک بشکه نفت روی آب نداریم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با بیان اینکه حتی یک بشکه نفت ذخیره شده روی آب در پایانه‌های نفتی ایران وجود ندارد، گفت:ظرفیت صادرات از پایانه‌های نفتی کشور در خلیج‌فارس سه برابر شده است.

ظرفیت صادرات نفت ایران ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

سیدپیروز موسوی در گفتگو با مهر درباره ادعای برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر ذخیره سازی بیش از 13 میلیون بشکه نفت خام ایران بر روی آب، گفت: در شرایط فعلی ایران حتی یک بشکه نفت روی آب در اطراف پایانه‌های نفتی خود در خلیج فارس ندارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اعلام اینکه شرایط صادرات نفت ایران طبیعی بوده و مشکلی برای انتقال و صادرات نفت از پایانه‌ها در خلیج فارس وجود ندارد، تصریح کرد: حجم صادرات نفت ایران مطابق با سهمیه‌بندی تعیین شده در اوپک ادامه دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت و توان صادرات نفت کشور در پایانه نفتی خارگ به عنوان بزرگترین ترمینال نفت ایران در خلیج فارس، اظهار داشت: با توسعه زیرساخت‌ها در اسکله‌های پایانه نفتی خارگ هم اکنون توان پهلودهی و جداسازی همزمان 10 فروند کشتی نفتکش‌ غول پیکر وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی پهلودهی به کشتی‌های نفتکش غول پیکر در اسکله‌های «آذرپاد» و «تی» پایانه صادرات نفتی خارگ، تاکید کرد: در طول چند سال گذشته با اجرای پروژه‌های بازسازی، نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها توان پهلودهی کشتی‌های نفتکش‌ در اسکله‌های پایانه نفتی خارک از 3 فروند به 10 فروند افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته و با لغو تحریم‌ها، کشتی‌های نفتکش اروپایی و آسیایی اقدام به ورود به پایانه‌های نفتی کشور کرده که عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها بدون حادثه‌ای و با شتاب در عملیات ذخیره‌سازی، پهلودهی، بارگیری و تحویل مشتریان نفتی کشور تسهیل شده است.

بر اساس این گزارش، رویترز اخیرا با انتشار گزارشی، مدعی شده است: ایران حدود 13 میلیون بشکه نفت خام خود را در 12 تا 14 کشتی نفتکش بر روی آب ذخیره‌سازی کرده است.

برچسب ها