عصر خودرو

مدیر عامل ایران ایر خبر داد؛

آغاز پروازهای خارجی ایرباس «ای ۳۲۱» از ۲ ماه دیگر

عصر بازار- مدیرعامل ایران ایر از آغاز پروازهای خارجی ایرباس «ای ۳۲۱» از دو ماه آینده خبر داد.

آغاز پروازهای خارجی ایرباس «ای ۳۲۱» از ۲ ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، فرهاد پرورش افزود: براساس برنامه پروازی ایران ایر قرار است، هواپیمای ایرباس «ای 321» تازه خریداری شده تا مدتی در مسیرهای داخلی پرواز کند و بعد نسبت به مقاصد پروازی آن تصمیم گیری شود. 

وی ادامه داد: این هواپیما، توانایی 6 ساعت پرواز را بر فراز آسمان دارد و به همین دلیل علاوه بر مسیرهای داخلی می تواند به مسیرهای خارج از کشور و تا اروپا هم پرواز کند. 

مدیرعامل ایران ایر اضافه کرد: ظرفیت هواپیمای ایرباس «ای 321»، 194 مسافر است و شرکت هما در نظر دارد طی یکی دوماه آینده از این هواپیما برای پرواز به مقاصد داخلی استفاده کند و سپس مقاصد منطقه ای و خارجی را در برنامه پروازی این هواپیما قرار دهد.

به گفته پرورش، همه هواپیماهای ایران ایر می توانند پروازهای داخلی و خارجی را در کنار یکدیگر انجام دهند و اینگونه نیست که فقط توانایی و برنامه پرواز داخلی و یا خارجی را داشته باشند. 

وی تصریح کرد: هواپیمای ایرباس «ای 321» جدیدالورود ایران ایر هم پس از دو ماه پرواز در مسیرهای داخلی، پروازهای خارجی انجام می دهد و به تمام مسیرهای خارجی از  جمله فرانکفورت و ... پرواز می کند. 

مدیرعامل ایران ایر، بیان کرد: نخستین پرواز هواپیمای ایرباس «ای 321» به مشهد مقدس است و مسافران آن هم خانواده های معظم شهدا هستند.

بر اساس این گزارش، دوم دی ماه سال‌جاری، قرارداد نهایی خرید 100 فروند هواپیما میان ایران‌ایر و شرکت ایرباس به امضا رسید و پس از گذشت سه هفته(23 دی ماه)، اولین فروند آن در اختیار ایران ایر قرار گرفت و دو فروند هواپیمای دیگر هم تا پایان سالجاری به هما تحویل می شود.

برچسب ها