عصر خودرو

فسخ قرارداد مخابرات کنسل می‌شود؛

بدهی مخابرات پرداخت شد

عصر بازار- مسوولان شرکت مخابرات ایران از پرداخت بدهی‌های این شرکت به سازمان خصوصی‌سازی خبر می‌دهند.

بدهی مخابرات پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از پرداخت بدهی‌های مخابرات در روز چهارشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه خبر داد. حال با این تفاسیر انتظار می‌رود بحث فسخ قرارداد این شرکت که پیشتر از سوی سازمان خصوصی‌سازی مطرح شده بود منتفی شود.

پیش از این سازمان خصوصی‌سازی از فسخ قرارداد مخابرات به دلیل عدم اجرای تعهدات این شرکت خبر داده و اینگونه عنوان کرده بود که در چارچوب مفاد قرارداد منعقده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قراردادی مذبور از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر تعهدات از حق فسخ مندرج در قرارداد استفاده کرده و قرارداد معامله تاریخی مخابرات را فسخ شده اعلام می‌کند.

به دنبال همین مطلب حدود یک ماه کشمکش میان مخابرات و سازمان خصوصی‌سازی ادامه داشت تا این‌که در نهایت مسوولان مخابراتی در پیگیری موضوع از سوی رییس جمهوری توانستند مهلتی 15 روزه بگیرند.

براین اساس مقرر شد در صورتی که ظرف 15 روز (پنجم الی بیستم دی‌ماه) کلیه بدهی‌های مخابرات پرداخت شود اقدام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر فسخ قرارداد منتفی شود.

حال مسوولان شرکت مخابرات از پرداخت این اقساط در روز چهارشنبه خبر می‌دهند. طبق اعلام عضو هیات مدیره اعتماد مبین مخابرات به سازمان خصوصی 440 میلیارد تومان بدهی معوقه داشته که اکنون از پرداخت این رقم صحبت می‌شود.

همچنین به گفته مصطفی سید هاشمی - مدیرعامل مخابرات ایران - شرکت مخابرات تاکنون 13 قسط از اقساط این شرکت را طی سالیان گذشته پرداخت کرده که از این اقساط هر قسط رقمی معادل 498 میلیارد تومان را در بر می‌گرفته و بدین ترتیب تاکنون بیش از6500 میلیارد تومان به حساب دولت پرداخت کرده است. در مجموع نیز در زمان خرید مخابرات مبلغ 1560 میلیارد تومان به صورت پیش پرداخت به حساب دولت واریز شده است.

به گفته سید هاشمی این شرکت بیش از این نیز 10 درصد قسط چهاردهم خود را به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کرده بود که بنا بر آنچه اعلام شده مابقی این رقم نیز در روز چهارشنبه با تاخیری دو روزه واریز شده است.

همچنین دو قسط از اقساط مخابرات باقی می‌ماند که نیمه دوم سال آینده با پرداخت این دوره اقساط شرکت مخابرات به پایان خواهد رسید.

برچسب ها