عصر خودرو

همزمان با اجرایی شدن تصمیم اوپک درکاهش تولید؛

لیبی تولید نفت خود را ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داد

عصر بازار- همزمان با اجرای توافق ۱۰ آذرماه (۳۰نوامبر) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت خام خود در شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ و اعلام کشورهای مهم این سازمان مبنی بر پایبندی به این توافق، لیبی از افزایش ۵۰ هزار بشکه ای نفت خود خبر داد.

لیبی تولید نفت خود را ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'احمد معیتیق' معاون رئیس دولت وفاق ملی لیبی که تحت حمایت جامعه جهانی قرار دارد، روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در شهر طرابلس گفت: تولید نفت لیبی با افزایش 50 هزار بشکه ای، روزانه به 750 هزار بشکه خواهد رسید.

معاون فایز سراج تصریح کرد: امروز با خویشتن داری و تقارب دیدگاهایمان، توانستیم تولید نفت خود را به 750 هزار بشکه در روز برسانیم.
خط لوله انتقال نفت در غرب لیبی، پس از تعطیلی دو ساله، ماه گذشته بار دیگر بازگشایی شد.
پیش از آن که خط لوله نفتی از میدان نفتی 'شراره' بازگشایی شود، تولید روزانه نفت لیبی در ماه گذشته میلادی، 600 هزار بشکه بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (دسامبر 2015) 300 هزار بشکه افزایش نشان می دهد.
بندر نفتی زاویه در غرب لیبی روز جمعه و پس از قریب به دو سال، بار دیگر شاهد بارگیری اولین نفتکش از میدان شراره بود، انتظار می رود که در روزهای آینده، دو نفتکش دیگر نیز در این بندر نفتی بارگیری کنند.
با وجود افزایش تولید نفت لیبی از سال 2015 که تنها حدود 300 هزار بشکه در روز بود، اما همچنان فاصل زیادی بین تولید کنونی نفت این کشور و دوران پیش از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی، فاصله بسیار زیادی دارد.
تولید نفت لیبی در دوران پیش از سرنگونی قذافی و هرج ومرج سیاسی در این کشور نفت خیز شمال آفریقا، روزانه بالغ بر یک میلیون و 600 هزار بشکه بود.
لیبی که یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شمار می رود به دلیل بحران سیاسی و به دنبال آن اقتصادی و شرایط خاص این کشور، از توافق 10 آذر اوپک برای کاهش تولید نفت استثنا شده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی 10 آذرماه (30 نوامبر) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی،توافق کردند تا تولید نفت خام خود را برای کاهش مازاد عرضه نفت و بالا بردن سطح قیمت ها کاهش دهند.
براساس این توافق، قرار است اوپک روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود را کم کند.
از سوی دیگر و براساس توافق 20 آذرماه (10 دسامبر) اوپک و دیگر کشورهای غیرعضو از جمله روسیه، کشورهای تولیدکننده نفتی غیراوپک متعهد شدند تا روزانه و همگام با اوپک، 600 هزار بشکه از تولید نفت خود را کم کنند.

برچسب ها