عصر خودرو

همگام با خیز اوپک برای کاهش تولید نفت

عراق از کاهش صادرات نفتی خود خبر داد

عصر بازار- مقام های وزارت نفت عراق روز جمعه و همگام با توافق ۱۰ آذرماه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین برای کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای در ژانویه سال ۲۰۱۷، از کاهش صادرات نفت خام خود خبر داد.

عراق از کاهش صادرات نفتی خود خبر داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فلاح العامری نماینده عراق در اوپک امروز به خبرنگاران گفت: کشورش تصمیم دارد، صادرات نفت خود از میدان های جنوبی این کشور را 400 تا 350 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

عامری تصریح کرد: به این ترتیب صادرات نفتی عراق از 3 میلیون و 510 هزار بشکه در دسامبر (آذر/ دی) به 3 میلیون و 100 یا 3 میلیون و 150 هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

نماینده عراق در اوپک افزود: عراق به عنوان دومین تولید کننده بزرگ اوپک صادرات خود را کاهش داد، به گونه ای که میزان صادرات بغداد به 3.077 میلیون بشکه در روز رسیده است.

علی جبار اللعیبی وزیر نفت عراق نیز روز پنجشنبه در خصوص تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت خود گفته بود که کشورش به توافق وین برای تولید کاهش نفت متعهد است.

وزیر نفت عراق افزود: بغداد 170 هزار بشکه از تولید نفت خود را کم کرده است و این هفته نیز 40 هزار بشکه دیگر را کاهش خواهد داد.

وی پیشتر به رویترز گفته بود که جمع صادرات نفتی عراق در ماه فوریه از یکصد و شش میلیون بشکه به یکصد و دو میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی 10 آذرماه (30 نوامبر) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی تاکنون توافق کردند تا تولید نفت خام خود را برای کاهش مازاد عرضه نفت و بالا بردن سطح قیمت ها کاهش دهند.

براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود را کم کند.

اوپک همچنین در نشست 20 آذرماه (10 دسامبر) با تولیدکنندگان غیر عضو شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی، برای کاهش تولید نفت به توافق رسید.

براساس این توافق، کشورهای غیر عضو متعهد شدند که روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند، توافقی که از سال 2001 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.

برچسب ها