عصر خودرو

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۵۶ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۴۵ سنت رسید و هفته گذشته را با کاهش حدودا ۳ درصدی به پایان برد.

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ادامه تردیدها در مورد میزان کاهش تولید اوپک موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه کاهش یابد و کاهش هفتگی 3 درصدی را تجربه کند. نگرانی ها از سلامت اقتصاد چین پس از انتشار گزارشی در مورد کاهش شدید صادرات این کشور نیز تاثیری منفی بر احساس حاکم بر بازار داشت.

به گفته تجار، آمار بی سابقه واردات نفت چین در ماه دسامبر و رسیدن آن به 8.6 میلیون بشکه در روز تا حدودی به تقویت قیمت ها کمک کرد، اما این آمارها نتوانست نگرانی ها از سلامت کلی اقتصاد چین را پنهان نماید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 56 سنت کاهش به 55 دلار و 45 سنت رسید و هفته گذشته را با کاهش حدودا 3 درصدی به پایان برد.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز در پایان معاملات دیروز 64 سنت کاهش یافت و به 52 دلار و 37 سنت رسید و کاهش هفتگی تقریبا 3 درصدی را به ثبت رساند.

فیل فلین، تحلیلگر موسسه پرایس فیچرز در شیکاگو گفت:  «به نظر می رسد که در حال حاضر تمرکز چین بیشتر روی حفظ سرمایه ها در داخل این کشور است تا افزایش کلی رشد اقتصادی.»

«ما باید تحولات مربوط به این وضعیت را رصد کنیم زیرا این تهدیدی است که می تواند رشد قیمت نفت در سال های آینده را متاثر سازد.»

در بخش عرضه، اعلام وزیر نفت عربستان مبنی بر اینکه تولید نفت کشورش به زیر 10 میلیون بشکه رسیده تا حدی برای بازار مثبت بود، اما هنوز شواهد چندانی از کاهش صادرات کشورهای عضو اوپک و سایرتولید کنندگان متعهد به کاهش تولید دیده نمی شود.

به گفته مقامات لیبیایی، تولید نفت این کشور به 750 هزار بشکه در روز افزایش یافته، که حدود 50 هزار بشکه در روز بیشتر از رقم هفته گذشته است.

برچسب ها