عصر خودرو

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار:

پرونده ۲۰۵۹ شکایت در بازار سرمایه بسته شد

عصر بازار- سامانه رسیدگی به تخلفات و شکایات (سمتا) از ابتدای امسال ۲۲۲۷ شکایت را ثبت کرده است که کارشناسان این مدیریت در مقام رسیدگی به آن با ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی، تشکل های خودانتظام یا واحدهای نظارتی سازمان مکاتبه کرده اند.

پرونده ۲۰۵۹ شکایت در بازار سرمایه بسته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: تاکنون از این تعداد، 2059 شکایت بایگانی و مختومه شده و 168 مورد در حال بررسی و رسیدگی است که تعداد شاکیان حقیقی 2156 و شاکیان حقوقی 71 شخص هستند. 

به گفته سید مرتضی شهیدی، از کل شکایات واصله به این مدیریت در سال جاری، 1730 مورد در خصوص ناشران، 298 مورد در خصوص کارگزاران، 26 مورد در خصوص نهادهای مالی غیرکارگزار و مابقی از سایر اشخاص است.

گفتنی است: مدیریت پیگیری تخلفات در راستای تحقق اهداف قانون بازار اوراق بهادار و انجام تکالیف سازمانی، ضمن رسیدگی به گزارش های تخلفاتی واصله، اقدام به رسیدگی به شکایات در حوزه بازار سرمایه نیز می کند.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: میانگین زمان پاسخ دهی به شکایات از ابتدای سال تاکنون 27.4 روز است که در 494 مورد، از طریق استعلام از واحدهای سازمانی پاسخ دهی صورت پذیرفته و در 1072 مورد از خود متشاکی درخواست پاسخ شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد شکایات، بیشترین آن مربوط به عدم پرداخت سود به تعداد 840 مورد است که این مدیریت در تلاش است در راستای احقاق حقوق سرمایه گذاران اقدام به تمهید زمینه های اعتماد در بازار سرمایه کرده و با شفافیت کامل به رسیدگی تخلفات و شکایات بپردازد.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان از کلیه اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اعم از ناشران، نهادهای مالی و تشکل های خودانتظام خواست، ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه های کدال یا ستان برای تهیه و ارسال پاسخ به این مدیریت اقدام کنند تا نتیجه بررسی ها در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

برچسب ها