عصر خودرو

وزیر انرژی امارات:

نفت ۵۰ دلار برای تولید کنندگان مناسب نیست

عصر بازار- وزیر انرژی امارات گفت: نفت بشکه ای ۵۰ دلار برای اکثر تولید کنندگان نفت قیمتی بسیار پایین است.

نفت ۵۰ دلار برای تولید کنندگان مناسب نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت، نفت بشکه ای 50 دلار برای اکثر تولید کنندگان نفت قیمتی بسیار پایین است.
قیمت نفت از زمان توافق 30 نوامبر اوپک برای کاهش تولید که اولین توافق کاهش تولید در طی 8 سال گذشته بود، تقریبا 20 درصد افزایش یافته و به بالای 50 دلار در هر بشکه رسیده است. اوپک به همراه 11 تولید کننده دیگر از جمله روسیه در حال کاهش تولید خود هستند تا قیمت ها را تقویت کنند.
المزروعی در کنفرانس انرژی ابوظبی گفت، نفت بشکه ای 50 دلار برای اکثر تولید کنندگان «کافی نیست». وی در پاسخ به این سوال که چه قیمتی برای تولید کنندگان مناسب خواهد بود گفت: «من هرگز یک قیمت مشخص نخواهم گفت، زیرا من واقعا معتقدم که نباید یک قیمت مشخص را هدف گذاری کنیم.»
قیمت نفت علیرغم افزایش های اخیر، همچنان حدود نصف قیمت سال 2014 است.
المزروعی گفت، در طی سال های مازاد عرضه و قیمت های پایین، تقاضای جهانی برای نفت سریعتر از حد انتظار افزایش یافته است. وی پیش بینی کرد که این روند افزایش تقاضا ادامه یابد. وی افزود، امارات در عین تبعیت از توافق کاهش تولید، تلاش خواهد کرد ظرفیت تولید خود را به 3.5 میلیون بشکه در روز برساند. ظرفیت تولید فعلی امارات 3.15 میلیون بشکه در روز است.
نیل آتکینسون، رئیس بخش صنعت نفت و بازارهای آژانس بین المللی انرژی در این کنفرانس گفت: «تولید کنندگان نفت احتمالا نمی خواهند قیمت ها خیلی بالاتر از 50 دلار برود، زیرا این افزایش موجب تشویق تولید های جدید خواهد شد. وی افزود، اوپک با محدود کردن کاهش تولید به شش ماه، در حال ارسال این سیگنال است که نمی خواهد این کاهش به صورت نامحدود برقرار باشد.
صندوق بین المللی پول برآورد کرده که امارات به نفت بشکه ای 60 دلار نیاز خواهد داشت.

برچسب ها