عصر خودرو

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌ خارجی اتاق ایران:

آلمان و فرانسه در صدر لیست سرمایه‌گذاری در ایران

عصر بازار- رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در سال جاری، مجوز ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایران صادر شده است، گفت: ۲۵ درصد از این مجوزها مربوط به تقاضای آلمانی‌ها برای تولید برق از انرژی خورشید است.

آلمان و فرانسه در صدر لیست سرمایه‌گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام در ایران، گفت: در سال‌های اخیر حداکثر بین 3 تا 4 میلیارد دلار تقاضای برای اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در ایران داشتیم اما پس از برجام تقاضا برای کسب مجوز سرمایه‌گذاری چند برابر افزایش یافته است.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رفت و آمد هیات‌های خارجی بعد از برجام به اتاق بازرگانی ایران 10 برابر افزایش یافته افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 میلیارد دلار درخواست مجوز سرمایه‌گذاری در ایران صادر شده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بیشترین درخواست سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت، گردشگری و ساخت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها بوده است.

وی بیان داشت: 25 درصد از 11 میلیارد دلار مجوز اخذ شده برای سرمایه‌گذاری در ایران متعلق به آلمان‌ها و برای تولید نیروی برق از خورشید است.

سلیمی افزود: یکی از پروژه‌های در حال انجام توسط آلمانی‌ها برای تولید برق ارزشی حدود 700 میلیون دلار دارد.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بعد از آلمانی‌ها کشور فرانسه بیشترین تقاضا برای سرمایه گذاری در ایران بخصوص در زمینه خودروسازی را دارند.

وی گفت: افغان‌ها هم برای ساخت هتل‌ و مسافرخانه بخصوص در اطراف مشهد متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

وی در ادامه به موانع سرمایه‌گذاری خارجی در ایران هم اشاره کرد و گفت: ثبات سیاسی و اقتصادی در همه دنیای یکی از عوامل افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری است در حالی که با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در گذشته هنوز هم شک و شبهه برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بی‌ثباتی و نامعلوم بودن آینده ارز هم یکی از عواملی است که بر روی سرمایه‌گذاری خارجی تأثیرگذار است.

برچسب ها