عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی:

امیدواریم ظرفیت تولید پتروشیمی ایران تا ۱۰ سال آینده به ۱۵۰ میلیون تن برسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از نیاز صنعت پتروشیمی ایران به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا ۱۰ سال آینده خبر داد.

امیدواریم ظرفیت تولید پتروشیمی ایران تا ۱۰ سال آینده به ۱۵۰ میلیون تن برسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش، مرضیه شاهدائی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره تا پنج سال آینده باید 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم، اظهارکرد: این طرح‌ها از دو تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای تکمیل آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری است.

وی افزود: طرح‌هایی را نیز معرفی کرده‌ایم و تا 10 سال آینده امیدواریم به ظرفیت تولید 150 میلیون تنی برسیم که  سرمایه‌گذاری و به ظرفیت 150 میلیون تنی برسیم که برای رسیدن به این ظرفیت و اجرای این طرح‌ها باید حدود 55 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مهم‌ترین اولویت‌های جذب سرمایه و همکاری‌های بین‌المللی نیز، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ما با توجه به اینکه در زمینه جذب سرمایه‌کذار باید محور باشیم، این بود که تا جایی که می‌توانیم در جهت معرفی فرصت‌ها اقدام کنیم که در همین راستا در چند سمینار خارجی شرکت کردیم و همایش‌های مختلفی هم در ایران برگزار شد.

شاهدائی اضافه کرد: محور اصلی که در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مدنظر قرار داده‌ایم، معرفی هاب‌های جدیدی است که قرار است صنعت پتروشیمی در آن‌ها توسعه پیدا کند از جمله پارسیان، تکمیل فاز دو ماهشهر، لاوان، قشم، جاسک، چابهار و مناطق جنوبی ایران که برای توسعه صنعت پتروشیمی مستعد هستند.

به گفته وی، طرح‌هایی که به این مناطق اختصاص دارند، به ویژه با خوراک‌های پتروشیمی جدید ایران و خوراک‌های گازی که در این مناطق به وفور وجود دارد، جزو اولویت‌های شرکت پتروشیمی هستند.

برچسب ها