عصر خودرو

چگونگی تحقق رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی;

رشد اقصادی تولید و صنعت پایین است

عصر بازار- رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد که نتایج و آثار رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی به دلیل اینکه بخش عمده آن حاصل از افزایش صادرات نفت بوده، چندان در زندگی مردم و در جامعه قابل رؤیت نیست.

رشد اقصادی تولید و صنعت پایین است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل روغنی گلپایگانی  ‌گفت: رشد اقتصادی که در سال جاری برای شش ماهه نخست از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، چندان در بخش صنعت و تولید قابل مشاهده نیست.

وی افزود: البته اینگونه نبوده است که این بخش‌ها هیچ رشدی نداشته‌اند اما با رشد زیادی هم همراه نبوده‌اند و به نظر می‌رسد حداکثر در شش ماه نخست امسال عدد رشد برای بخش تولید و صنعت بین دو تا سه درصد است که دلیل آن هم ادامه شرایط رکود است.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران درباره مهمترین عاملی که در رشد اقتصادی 7.4 درصدی تاثیرگذار بود است، گفت: مطمئنا بخش عمده و قابل توجهی از این رشد اقتصادی نتیجه افزایش قیمت و افزایش صادرات نفت، ‌گاز و میعانات گازی است.

روغنی گلپایگانی همچنین با اشاره به تاثیرات رشد اقتصادی در زندگی، رفاه و قدرت خرید مردم گفت: وقتی بخواهیم از وضعیت رکود و رونق در اقتصاد ارزیابی کنیم باید توجه کنیم که تاثیر این شاخص‌ها در زندگی مردم بررسی شود و آثار رشد اقتصادی را در جامعه ببینیم.

وی اضافه کرد: اما در مورد رشد اقتصادی 7.4 درصدی آثار آن در جامعه مشخص نشده است و نتایج آن قابل روئیت نیست.  یکی از دلایل هم این است که از طرفی این رشد در بخش صنعت و تولید پایین بوده و از سوی دیگر هم بخشی از درآمدهای فروش نفت و گاز به آینده موکول می‌شود و زمان می‌برد که نتایجش را در اقتصاد نشان دهد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین درباره اینکه چقدر امکان تداوم رشد اقتصادی در آینده وجود دارد؟ گفت: به نظر می‌رسد رشد اقتصادی در ماه‌های آینده و سال آینده شرایط بهتر و مثبت‌تری داشته باشد، چراکه نشانه‌ها بیانگر آن است که قیمت نفت تثبیت شده و سهم تولید ایران در اوپک افزایش یافته است که قطعا آثار خود را در اقتصاد نشان می‌دهد.

برچسب ها