عصر خودرو

اوپک اردیبهشت سال آینده در باره تمدید کاهش تولید تصمیم می گیرد

عصر بازار- پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا به نقل از دبیرکل اوپک اعلام کرد: کشورهای تولیدکننده نفت خام در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) سال آینده در مورد تمدید برنامه کاهش تولید جمعی خود پس از نیمه نخست سال ۲۰۱۷، تصمیم می گیرند.

اوپک اردیبهشت سال آینده در باره تمدید کاهش تولید تصمیم می گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ،  محمد بارکیندو   در کنفرانس انرژی ابوظبی به خبرنگاران گفت: موجودی انبارهای نفت جهان در سه ماهه دوم سال 2017 کاهش می یابد .

وی اضافه کرد: هدف ما از تسریع کاهش تولید و نزدیکتر کردن سطح تولید به (میانگین) پنج ساله است و اوپک یک قیمت مشخص برای نفت خام تعیین نمی کند.
بارکیندو ادامه داد: آمارهای اقتصاد کلان جهان واکنش مثبتی به توافق اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید و هدایت بازار به سمت از بین رفتن مازاد عرضه نفت نشان داده اند.
تصمیم 30 نوامبر اوپک به سیاست این سازمان مبنی بر تولید بی حد و مرز نفت پایان داد و دیگر تولیدکنندگان بزرگ غیراوپک مانند روسیه نیز در یک اقدام مشترک با اوپک، متعهد شدند سطح تولید خود را کاهش دهند.
قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 09:18 صبح امروز به وقت محلی در بازار لندن با 37 سنت افزایش نسبت به دیروز (چهارشنبه) به 55 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید.
برنامه کاهش تولید اوپک و غیراوپک که از اول ژانویه (12 دی) آغاز شده است تا پایان ماه ژوئن (9 تیر 1396) ادامه دارد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر (دهم آذرماه) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد. براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر (بیستم آذرماه)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق اوپک و غیراوپک از سال 2001 میلادی تاکنون بود.
«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی بعد از ظهر دیروز در ابوظبی گفت: بازارهای نفت باید ظرف 6 ماه به تعادل برسند و اکنون تصمیم گیری در مورد لزوم تمدید برنامه کاهش تولید اوپک زود است.

برچسب ها