عصر خودرو

ایران منبعی مطمئن برای تامین برق اروپاست

عصر بازار- خبرگزاری رسمی چین در آستانه فرا رسیدن اولین سالگرد برجام گزارش کرده است که ایران می تواند یک منبع بسیار مهم و مطمئن برای تامین برق قاره اروپا باشد.

ایران منبعی مطمئن برای تامین برق اروپاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شین هوا روز جمعه نوشت: با توجه به توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، ایران قادر است برق مورد نیاز کشورهای اتحادیه اروپا را تامین کرده و نیاز آنها را در این زمینه مرتفع نماید.

گزارش یادآور شده است: این در حالیست که ایران پس از لغو تحریم ها شاهد حضور گسترده کشورهای اروپایی در بازار خود بود و این نشان دهنده اجرای اهداف برجام است.
بنا به گزارش شین هوا، برجام موجب شده است که کشورهای اروپایی و آسیایی رویکردی همراه با تقویت روابط اقتصادی به ایران داشته باشند و همزمان با همکاری های گسترده طرفین بود که اولین فروند از هواپیمای ایرباس نیز تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده است.
گزارش همچنین از ایران به عنوان یکی از کشورهایی نام می برد که در زمینه انرژی باد و خورشید نیز بسیار مستعد است.
شین هوا از قول دولتمردان کشورمان آورده است: سه چهارم از جغرافیای ایران در منطقه فلات مرکزی قرار دارد که یک منبع بزرگ انرژی خورشیدی محسوب می شود و می تواند در زمینه انرژی های تجدید پذیر برای ایران کمک بزرگی باشد.
گزارش تصریح می کند که ایران سال هاست تلاش می کند خود را از تاثیرات منفی بازار بر انرژی های فسیلی دور نگه دارد و به همین خاطر صادرات منابع مختلف انرژی را در دستور کار قرار داده است.
شین هوا در ادامه یادآور می شود: ایران می کوشد تا اشکال مختلف انرژی های تجدید پذیر را در کشور توسعه دهد و از آن برای صادرات به اروپا نیز استفاده کند.
آمارهای رسمی نشان می دهد که کشورمان در طول سال 300 روز آفتابی دارد که یک منبع بالقوه برای تامین این انرژی محسوب می شود و این موضوع باعث شده تا 70 درصد از خاک ایران از قابلیت تولید انرژی خورشیدی برخوردار باشد.

برچسب ها