عصر خودرو

یکسان‌سازی کلاه‌زردها به تصویب رسید

عصر بازار- روز گذشته، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس، یکسان سازی حقوق و مزایای اپراتورهای فشارقوی برق به تصویب رسید.

یکسان‌سازی کلاه‌زردها به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، روز گذشته (بیست و دوم دی ماه)، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس، یکسان‌ سازی حقوق و مزایای اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق به تصویب رسید.

این یکسان سازی که در قالب بند (د) ماده 13 لایحه برنامه ششم توسعه کشور به تصویب رسیده است، وزارت نیرو را مکلف می‌کند مطابق بودجه سنواتی تمامی کارکنان حاکمیتی شاغل در پست‌های فشار قوی با اولویت اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق (با عنایت به تخصص و حاکمیتی بودن شغل) را از حیث حقوق و مزایا و سایر امتیازات با کارکنان رسمی و پیمانی یکسان نماید.
در همین رابطه، جمعی از اعضای شورای اپراتوری برق که نمایندگی این اپراتور‌ها را در سراسر کشور برعهده دارند از عملکرد نمایندگان مجلس تشکر کردند و افزودند: حال که بخش مهم مطالبات ما در ارتباط با یکسان‌سازی برآورده شده‌است، در انتظار وفای به عهد سازمان مدیریت هستیم.
این فعالان کارگری با بیان اینکه ماههاست در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان سازمان مدیریت هستیم و در همین راستا جلسات متعددی نیز برگزار شده‌است؛ می‌گویند: اگر ابلاغیه طرح کارگر- دائم ما توسط سازمان مدیریت امضا و به وزارت نیرو ارسال شود، مشکل عدم امنیت شغلی ما نیز حل خواهد شد و دیگر از بابت برون‌سپاری احتمالی یا فسخ قرارداد نگرانی نخواهیم داشت.
در صورت ارسال ابلاغیه کارگر- دائم به وزارت نیرو، اپراتورهای قرارداد معین پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور، تبدیل قرارداد شده و به صورت کارگر دائم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
طبق ماده 124 قانون خدمات کشوری برخی از مشاغل با مجوز سازمان مدیریت می‌توانند در زمره مشاغل کارگری قرار بگیرند و طرح طبقه بندی مشاغل در مورد آن‌ها اجرایی شود.

برچسب ها