عصر خودرو

رسانه‌های چین:

تحویل هواپیمای ایرباس به ایران از دستاوردهای مهم برجام است

عصر بازار- خرید و تحویل اولین فروند از محموله بزرگ هواپیماهای خریداری شده ایران از شرکت هواپیماسازی ایرباس روز پنجشنبه در رسانه های گروهی چین با بازتاب گسترده ای همراه بود.

تحویل هواپیمای ایرباس به ایران از دستاوردهای مهم برجام است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رسانه هایی چون تلویزیون مرکزی و خبرگزاری شین هوا و همچنین تارنماهای خبری کشور چین با انتشار این خبر، این اتفاق را یکی از مهمترین دستاوردهای لغو تحریم ها علیه ایران پس از اجرای برجام دانسته اند.

در این گزارش ها آمده است که این دستاورد هم به توسعه ناوگان هوایی ایران کمک می کند و هم به ایران امکان می دهد در خطوط بین المللی هوایی، حضور قوی تری داشته باشد.
گزارش ها خاطر نشان می کند که تحویل هواپیمای ایرباس «آ 321» اولین گام است و بزودی ایران بتدریج 99 فروند هواپیمای دیگر خریداری شده را تحویل خواهد گرفت.
گزارش ها حاکی است که جمهوری اسلامی ایران با تحویل هواپیماهای جدید، خطوط هوایی داخلی و خارجی خود را به مراتب تقویت خواهد کرد.
گزارش رسانه های چین از جمله خبرگزاری شین هوا و تلویزیون مرکزی این کشور نیز حاکی است؛ مقام های ایران این را از دستاوردهای بزرگ چهار دهه گذشته در کشور می دانند و در عین حال این می تواند چشم انداز بین المللی خوبی برای این کشور داشته باشد.
شین هوا می نویسد: ایران پس از 37 سال یک هواپیمای جدید را وارد ناوگان خود می کند و از آن مهمتر اینکه توانسته است پس از برجام یک قرارداد 18 میلیارد دلاری را در دسامبر گذشته (آذر - دی) برای خرید 100 فروند هواپیما با ایرباس امضا نماید.
تلویزیون چین و تارنمای انگلیش نیوز نیز گزارش کرده اند که ایران در سال جاری میلادی نزدیک به 8 فروند ایرباس را تحویل خواهد گرفت.
بنا به این گزارش ها، موفقیت دیگر ایران پس از برجام امضای قراردادی به ارزش 16 میلیارد و 600 میلیون دلار با شرکت بویینگ برای خرید 80 فروند هواپیماست که در مدت 10 سال به ایران تحویل می شود و از سال 2018 میلادی کار تحویل آنها آغاز خواهد شد.
گفتنی است، ایران نخستین فروند ایرباس خریداری شده مدل ای.321(A321) را عصر دیروز (چهارشنبه) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل گرفت.
این هواپیمای 190 نفره قرار است امروز (پنجشنبه) به همراه هیات ایرانی با هدایت خلبانان ایران ایر، فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد مهرآباد تهران ترک کند.
این هواپیما نخستین فروند از هواپیماهای ایرباس است که پیش قرارداد آن اواخر پارسال با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین ایران ایر و ایرباس امضا شد.

برچسب ها