عصر خودرو

نخستین ایرباس تحویل شده به هما زیر پوشش بیمه ایران قرار گرفت

عصر بازار- مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد: این شرکت نخستین هواپیمای نو خریداری شده پس از پیروزی انقلاب توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را زیر پوشش بیمه قرار داد.

نخستین ایرباس تحویل شده به هما زیر پوشش بیمه ایران قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محسن پورکیانی افزود: این هواپیما با پوشش کامل بیمه ای این شرکت وارد کشور می شود.

به گفته وی، این هواپیما از نوع ایرباس A321-211 و با علامت ثبتی EP-IFA، دارای ظرفیت ١٩٤ مسافر و 10 خدمه است که با توجه به این اطلاعات بیمه می شود.
پورکیانی اعلام کرد: بیمه ایران از بدو جدی شدن خرید این هواپیما با ارایه مشاوره برای صدور گواهی های بیمه ای لازم، همکاری های خود را آغاز کرد.
وی گفت: این هواپیما با کامل ترین نوع پوشش های بیمه ای ارایه شده از سوی بیمه ایران شامل سرنشینان هواپیما، اشخاص ثالث و بدنه این قابلیت را دارد که به معتبرترین فرودگاه های دنیا پرواز کند.
به گفته وی، کل ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی زیر پوشش بیمه ایران است و هر فروند هواپیمایی که به آن افزوده شود، بیمه می شود.
 ایران ایر سفارش یکصد فروند هواپیما را به ایرباس داده است و نخستین فروند ایرباس مدل ای.321(A321) را عصر امروز (چهارشنبه) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل گرفت.
مدیرعامل ایرباس در این آیین ابراز امیدواری کرد با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.
«فابیس برژیر» گفت: طبق قراردادی که با ایران ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز بتدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل می شود.
برژیر اعلام کرد از یکصد فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این هواپیما ساعت پنج صبح پنجشنبهبه وقت محلی فرودگاه تولوز را ترک کند و بعدازظهر در آیینی به فرودگاه مهرآباد وارد شود.

برچسب ها