عصر خودرو

همزمان با شروع کنفرانس خبری «ترامپ»؛

ارزش پزو در برابر دلار به پایین ترین سطح رسید

عصر بازار- همزمان با آغاز کنفرانس خبری «ترامپ»، ارزش پزو، پول ملی مکزیک، در مقابل دلار آمریکا با در پیش گرفتن روندی نزولی، به پایین ترین سطح خود رسید.

ارزش پزو در برابر دلار به پایین ترین سطح رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با شروع کنفرانس خبری  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، ارزش پولی ملی مکزیک موسوم به پزو با کاهش تاریخی روبرو شد.

در همین حال هر 22 پزو در مقابل یک دلار آمریکا معامله شد که چنین کاهش ارزشی بعنوان یک رویداد تاریخی تلخ برای مکزیک محسوب می شود. 

همچنین در سال گذشته میلادی نیز  پزو یکی از ضعیف ترین عملکردهای ارزی را به خود اختصاص داد و تا کنون 20 درصد ارزش خود را از دست داده است؛ هر چه به زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید نزدیک تر می شویم، این کاهش ارزش محسوس تر می شود. 

در ادامه این روند، در کمتر از یکساعت گذشته همزمان با آغاز نشست خبری ترامپ،  یک بار دیگر ارزش پزو در برابر دلار آمریکا با کاهش روبرو شد و 45 دهم درصد از اعتبار پول ملی مکزیک کاسته شد. 

روند کاهش ارزش پزو در چند روز اخیر شتاب گرفته است و هفته گذشته ترامپ اعلام کرد، تلاش می کند با افزایش مالیات بر روی خودروسازهای اصلی آمریکا که در مکزیک محصولات خود را تولید و روانه بازار آمریکا می کنند، آنها را به ایالات متحده بازگرداند. 

ترامپ در نشست خبری خود که هم اکنون در حال برگزاری است، مواضع خصمانه خود علیه مکزیک را باردیگر تکرار کرد و گفت: هزینه ساخت دیوار بین مکزیک و آمریکا را باید مکزیکی‌ها بپردازند.

او در سخنرانی مطبوعاتی خود بر بازگرداندن شرکت های آمریکایی به داخل این کشور تاکید و بازگشتن سرمایه های آمریکا به داخل این کشور را یک ضرورت معرفی کرد.

برچسب ها