عصر خودرو

دومین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش؛

«حسیر» با کشف قیمت ۲۰۹۰ ریالی به تابلو فرابورس آمد

عصر بازار- امروز بیست و دوم دی‌ماه، عرضه اولیه نماد «حسیر» با کشف قیمت ۲۰۹۰ ریالی هر سهم شرکت ریل سیر کوثر انجام شد.

«حسیر» با کشف قیمت ۲۰۹۰ ریالی به تابلو فرابورس آمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، ریل سیر کوثر دومین شرکتی است که عرضه اولیه سهام آن به روش ثبت سفارش صورت گرفته‌ است و در جریان آن 47 میلیون و 182 هزار و 301 سهم، معادل 10 درصد از کل سهام شرکت در بازار دوم فرابورس ایران به سهامداران فروخته شد.

در عرضه اولیه این شرکت 59 هزار و ٧٨١ شخص حقیقی و حقوقی موفق به خرید سهام شرکت شدند و 10 درصد از سهام آن با نماد «حسیر» از طریق تسهیم حجم عرضه به متقاضیان خرید به فروش رسید.

همچنین امروز از ساعت 10 تا 12 تمامی معامله‌گران برخط و غیر برخط برای سفارش خرید که برای این شرکت در دامنه قیمتی 1900 تا 2090 ریال و تا سقف خرید 1000 سهم به ازای هر شخص حقیقی و حقوقی قرار داشت، فرصت داشتند.

در این روش از عرضه اولیه، سفارش‌های ثبت‌شده طی دوره ثبت سفارش قابل اصلاح یا حذف بود اما رأس ساعت 12 دسترسی معامله‌گران به سامانه مسدود شد.

گفتنی است که شرکت ریل سیر کوثر در اردیبهشت 95 پذیرش و سپس نماد آن در تاریخ 8 آبان 95 در بازار دوم فرابورس درج شد. سرمایه این شرکت نزدیک به 480 میلیارد و محور فعالیت آن حمل‌ونقل ریلی مسافری و باری و سرمایه‌گذاری در توسعه صنعت ریلی کشور است. سهم بازار این شرکت در سال 93 برابر با 2.5 درصد و در سال 94 برابر با 2.4 درصد بوده است.

در پانزدهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به منظور تشریح ظرفیت‌های ریل سیر کوثر در فرابورس ایران برگزار شد، ابوالقاسم سعیدی رئیس هیات مدیره این شرکت اعلام کرد که ریل سیر کوثر در حال حاضر 25 میلیون نفر مسافر و 35 میلیون بار، جابه‌جا می‌کند که از این طریق نسبت به سایر وسایل نقلیه، 3300 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند.

سعیدی همچنین به ارائه خدمات توسط این شرکت به یک نفر از هر 7 نفر متقاضی سفر اشاره کرد و گفت: ریل سیر کوثر از 600 میلیون سفر سالیانه، حدود 5 درصد یعنی 25 هزار سفر را در اختیار دارد که بر اساس چشم‌انداز شرکت باید تا پایان برنامه ششم توسعه این سهم به 30 درصد افزایش یابد.

برچسب ها