عصر خودرو

مدیر عامل شرکت مدف فرانسه تشریح کرد:

دور جدید همکاری های فرانسه با ایران

عصر بازار- دوسیلگی گفت: پس از رفع کامل تحریم های این کشور سرمایه گذاران خارجی به تدریج به این بازار جذب خواهند شد و قرارداهای همکاری گوناگونی را در زمینه های اقتصادی منعقد خواهند کرد به این ترتیب، فرانسه که یکی از قدیمی ترین شرکای تجاری ایران بوده است باید فرصت را غنیمت بشمارد و در صدد باشد که پس از رفع تحریم ها، همکاری های تجاری خود را با شریک تجاری قدیمی آغاز کند.

دور جدید همکاری های فرانسه با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه(سنا)، نائب رئیس شرکت مدف و عضو هیأت مدیره شرکت ال و ام هاش به عنوان دومین سخنران گردهمایی مشترک بازار سرمایه ایران و فعالان اقتصادی فرانسه با تشکر از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان بانی این گردهم آیی در خصوص آینده روابط اقتصادی ایران و فرانسه پس از تحریم ها سخن گفت.

     ایو تیبالت دوسیلگی، مدیرعامل شرکت مدف و عضو هیأت مدیره شرکت ال و ام هاش در خصوص این همایش اظهار داشت: این بزرگترین همایش اقتصادی هیأت فرانسوی در ایران است و امیدوارم منجر به نتایج خوبی بشود.

    وی در ادامه بیان داشت: سابقه همکاری اقتصادی ایران و فرانسه به سال های دور باز می گردد اما پس از وضع تحریم های جهانی، از حجم این رابطه کاسته شد اما حضور این هیأت افتصادی در ایران را به فال نیک می گیریم و در انتظار خبرهای خوب اقتصادی هستیم.

    وی ادامه داد: در حدود 130 شرکت بزرگ و با سابقه فرانسوی برای حضور در اقتصاد ایران ابزار علاقه کرده اند و مایل هستند تا با بررسی موقعیت های همکاری در ایران پس از تحریم ها، بتوانند در مسیر توسعه اقتصادی این کشور نقشی را ایفا کنند.

    دوسیلگی در این خصوص خاطرنشان کرد: شرکت های فرانسوی معتقدند پس از ورود به اقتصاد ایران و رقابت پذیر کردن آن، به بازار سرمایه این کشور نیز وارد خواهند شد.

    دوسیلگی، به عنوان یک عضو هیأت اقتصادی اتحادیه اروپاو به عنوان یکی از بانیان پایه گذاری یورو به عنوان ارز واحد اروپا یادآور شد: موقعیت اقتصادی ایران پس از لغو تحریم ها، بسیار روشن و امیدوار کننده است و نقش بورس این کشور نیز پس از آزادسازی اقتصادی در این کشور روز به روز تقویت خواهد شد.

    نائب رئیس شرکت مدف ادامه داد: خصوصی سازی در ایران در حال پیگیری است و امتداد این رویه می تواند عرضه های اولیه بیشتری را برای این بازار رقم بزند تا به این ترتیب، نقش توسعه ای بورس این کشور نیز تقویت شود .

    وی ادامه داد: از آنجایی که سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان بدنه نظارتی و قانون گذاری در بازار سرمایه این کشور عمل می کند و با وجود بیش از 300 شرکت پذیرفته شده در این بازار، عملکرد بسیار خوبی را در سال های گذشته از این نهاد شاهد بودیم حتی با وجود چالش های بسیار زیاد در عرصه اقتصادی، بورس تهران توانست روند خوبی را به ثبت برساند.

    دوسیلگی گفت: پس از رفع کامل تحریم های این کشور سرمایه گذاران خارجی به تدریج به این بازار جذب خواهند شد و قرارداهای همکاری گوناگونی را در زمینه های اقتصادی منعقد خواهند کرد به این ترتیب، فرانسه که یکی از قدیمی ترین شرکای تجاری ایران بوده است باید فرصت را غنیمت بشمارد و در صدد باشد که پس از رفع تحریم ها، همکاری های تجاری خود را با شریک تجاری قدیمی آغاز کند.

    وی در پایان با اشاره به تراکنش های مالی در ایران اشاره داشت: امیدواریم با رفع مشکل تراکنش های مالی در بانک های ایران و بانک های جهانی بتوانیم نقش موثری را در پیش برد و توسعه اقتصاد ایران ایفا کنیم.

    برچسب ها