عصر خودرو

بانکی ها در کانون توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند

عصر بازار- امروز سهامداران بیش از یک میلیون و ۶۷ هزار برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۲هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال در ۲۶ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

بانکی ها در کانون توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز سه شنبه حجم و ارزش معاملات در کنار شاخص بورس صعودی شدند.

    در نتیجه معاملات روزی که گذشت شاخص بورس با رشدی 248 واحدی به عدد 61هزار و 576 واحد رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیون و 67 هزار برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2هزار و 853 میلیارد ریال در 26 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    بر اساس این گزارش در معاملات روز سه شنبه شاخص بورس متاثر از رشد قیمت پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات، بانک ملت، سرمایه گذار صندوق بازنشستگی، پتروشیمی مبین و بانک تجارت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 248 واحدی این متغیر را رقم زدند.

    شاخص قیمت هم امروز 97 واحد صعودی شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 226 و 250 واحد رشد کردند.

    سایر شاخص های بورسی نیز در این روز رشد را ثبت کردند. همچنین در حالی بیشترین حجم و ارزش معاملات در گروه های چند رشته ای، خودرو و تامین آب برق گاز ثبت شد که این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    همچنین سه شاخص انتشار و چاپ، خودرو و سایر مالی نیز بیشترین رشد شاخص صنعت را از آن خود کردند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ایران دارو، پلی اکریل، افست، بیمه دانا، صنایع آذرآب، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی و کارخانجات تولیدی شیشه رازی بود.

    این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری بوعلی، سیمان فارس و خوزستان، قند پیرانشهر، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قند هکمتان، شکر شاهرود و شهد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    طولانی ترین صف های خرید هم در نمادهای سیمان بجنورد، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، پالایش نفت بندرعباس، پارس خودرو، قند اصفهان و ایران خودرو دیزل ثبت شد.

    این در حالی بود که نمادهای فولاد خراسان، حق تقدم ماشین سازی اراک، سیمان قائن، گرانیت بهسرام، فولاد خوزستان و سیمان اصفهان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین در این روز هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین حجم و ارزش معاملات بلوکی در صدر بیشرین حجم و ارزش معاملات قرار گرفت.

    برچسب ها