عصر خودرو

تولید روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب گاز از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی

عصر بازار- مجری فازهای ۲۱و ۲۰ پارس جنوبی گفت:سکوی فاز ۲۱، هیچ گونه محدودیتی در ارسال منابع گازی به پالایشگاه خشکی این فازها ندارد و روزانه حدود ۲۷ میلیون متر مکعب گاز از این سکو به بخش خشکی ارسال می شود.

تولید روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب گاز از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: یک سوم از این میزان در پالایشگاه فازهای ٢۰و٢١ شیرین سازی و مابقی به پالایشگاه فازهای 15و16 ارسال می شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به منظور تامین و افزایش توان گاز رسانی به شبکه سراسری در فصل زمستان و استفاده بهینه از گاز دریافتی، روزانه حدود 18 میلیون متر مکعب از تولیدات این سکو از طریق خط لوله بین فازی برای فرآوری به پالایشگاه فازها 15و16 ارسال و 9 میلیون متر مکعب مابقی هم در ردیف اول شیرین سازی فازهای 20و21 فراوری و به خط سراسری تزریق می شود.

مجری فازهای ٢۰ و٢١ پارس جنوبی ادامه داد: تلاش ویژه ای برای آماده سازی ردیف سوم شیرین سازی تا نیمه بهمن سال جاری در دست اجراست که در پی آن تمامی تولیدات سکوی فاز 21 توسط ردیف اول و سوم پالایشگاه این فازها فرآوری و ارسال آن به خط سراسری صورت می گیرد.

عبادی گفت: پیش بینی می شود ردیف دوم شیرین سازی فازهای 21 و 20 تا دو ماه دیگر بطور کامل بازیابی شده و در مدار تولید قرار گیرد.

وی یادآورشد: تا پایان سال جاری ردیف های دوم و چهارم شیرین سازی فاز های 21 و 20 پارس جنوبی، پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری از سکوی فاز 20 آماده تولید گاز شوند.

هدف از توسعه فاز 20 و 21 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه ‌شده برای تامین نیاز مصارف داخلی، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

برچسب ها