عصر خودرو

پیش‌بینی نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری از سوی وزیر منابع طبیعی روسیه

عصر بازار- وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه پیش‌بینی کرد: با توجه به توافقات اخیر انجام شده برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی و در نتیجه روند رو به تعادل بازار، قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ به ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری از سوی وزیر منابع طبیعی روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سرگی دونتسکوی وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه امروز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: با توجه به تصمیم اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی و در نتیجه روند رو به تعادل بازار پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت برنت به 60 تا 65 دلار در هر بشکه در میان‌مدت افزایش یابد.

وی تأکید کرد: توافق برای فریز تولید نفت با توجه به اینکه برای مدتی شاهد افزایش عرضه نفت نخواهیم بود به بازگشت تعادل به بازار کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، افزایش تقاضا نیز مازاد عرضه یک تا 1.5 میلیون بشکه‌ای را از میان خواهد برد.

وی ادامه داد: اجرای توافق فریز نفتی قیمت نفت را در میان مدت در سال‌های 2017 و 2018 به 60 تا 65 دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.

دونتسکوی افزود: انتظار می‌رود تولیدکنندگان نفت روسی تولید خود را در نیمه اول سال 2017 معادل 2.7 درصد کاهش دهند.

در روز 10 دسامبر سال گذشته کشورهای نفتی غیر عضو اوپک توافق کردند تا در ادامه توافق اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای تولید نفت، تولید نفت خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند که روسیه متعهد شد 300 هزار بشکه از این میزان را برعهده گیرد.

برچسب ها