عصر خودرو

رئیس اداره ابزارهای مالی بورس کالا عنوان کرد:

بورس کالا آماده راه اندازی بازار آتی ارز

حباب ۹۰ هزار تومانی سکه در بازار نقدی

عصر بازار- رئیس اداره ابزارهای مالی بورس کالا با بیان اینکه معاملات اختیار معامله بر روی ذرت و جو در حال بررسی است ، گفت: بورس کالا آماده راه اندازی بازار آتی ارز است.

بورس کالا آماده راه اندازی بازار آتی ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا ناصرپور با بیان اینکه راه اندازی معاملات اختیار خرید و فروش سکه طلا در بازار ابزارهای مشتقه دستاوردی بزرگ برای پیشرفت بازار سرمایه ایران در آسیا محسوب می‌شود، گفت: آپشن‌های کالایی هم اکنون تنها در بازار سرمایه 8 کشور وجود دارد و این در حالی است که در میان کشورهای آسیایی پس از مالزی تنها ایران توانسته معاملات آپشن کالایی را داشته باشد.

    ناصرپور از بررسی راه اندازی معاملات احتیار خرید و فروش بر روی کالاهای کشاورزی خبرداد و گفت: در صورت تقاضا و ظرفیت‌های موجود در رینگ کشاورزی بورس کالا ابزارهای اختیار فروش و خرید ذرت و جو نیز راه اندازی خواهد شد.

    این مقام مسئول در برابر پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا ابزار آتی سکه در بورس کالا در برخی سررسیدها باعث افزایش کاذب قیمت‌ها در بازار سکه نقدی و حتی دلار شده، گفت: این انتقاد از نظر کارشناسی تحلیل دقیقی نیست زیرا بازار سکه آتی بورس تحت تاثیر بازار نقدی سکه است.

    وی با بیان اینکه تفاوت بین بازار نقدی و آتی سکه همواره کمتر از نرخ سود بانکی سالانه است، افزود: قیمت نقدی سکه طلا در بازار آزاد در حالی طی دوره‌های زمانی مختلف نوسان می‌کند که هم اکنون حباب حدود 90 هزار تومانی در این بازار دیده می‌شود.

    ناصر پور از آمادگی بورس کالا برای راه اندازی بازار آتی ارز خبر داد و گفت: از مدت‌ها قبل بورس کالا با آماده سازی بسترهای موجود آمادگی خود را برای راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی اعلام کرده و این در حالی است که با توجه به راه اندازی مکانیزم معاملات اختیار معامله زمینه مناسب برای عملیاتی شدن این بازار افزایش یافته است.

    به گفته وی آمادگی فنی و عملیاتی برای راه اندازی بازار آتی یا اختیار معامله ارز در حالی از هم اکنون در بورس کالا فراهم است که به محض نخستین تفاهم میان بانک مرکزی و سازمان بورس برای راه اندازی این بازار به سرعت معاملات ارزی در این بازار کلید می‌خورد.

    برچسب ها