عصر خودرو

امروز در فرابورس انجام می شود ؛

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام ریل سیر کوثر

عصر بازار- امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت ریل سیر کوثر به عنوان دومین شرکت به روش ثبت سفارش در فرابورس عرضه اولیه می شود و طی آن ۴۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۱ سهم "حسیر" در بازار دوم معاملات فرابورس واگذار خواهد شد.

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام ریل سیر کوثر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دامنه قیمتی در نظرگرفته شده برای عرضه هر سهم این شرکت فرابورسی بین 1900 تا 2090 ریال و حداکثر سهام قابل خرید توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز 1000 سهم است.

همچنین مشاور عرضه و متعهد خرید، شرکت کارگزاری ارگ هومن است که تعهد خرید 50 درصد از سهام قابل عرضه را دارد.

این شرکت، سود هر سهم سال مالی جاری را  157 ریال پیش بینی کرده و اخیرا" از پوشش 75 درصدی سود در عملکرد 9 ماهه خبر داده است.

بر اساس این گزارش، سهم بازار شرکت در سال 93 برابر با 2.5 درصد و در سال 94 برابر با 2.4 درصد بوده و شرکت قصد دارد در سال های آتی تعداد واگن های مسافربری خود را به 86 دستگاه و واگن های باری را به 584 دستگاه برساند.

سهم راه آهن از بابت واگن های باری 51درصد و برای واگن های مسافری حدود 40 درصد است. از این رو تغییرات نرخ حاشیه سود در آینده قابل توجه نخواهد بود.

گروه ریلی در بازار سرمایه سهمی 844 میلیارد تومانی دارد. در حال حاضر P/E گروه حمل و نقل در بورس 9 مرتبه بوده و میانگین وزنی P/E شرکت های حمل و نقل ریلی برابر با 17 مرتبه است. 

ریل سیر کوثر در سال 1382 ثبت شده و در سال 1384 فعالیت حمل‌ونقل ریلی در مقوله مسافربری را با مدیریت 2 رام قطار آغاز کرده و در حال حاضر نیز دارای 4 رام قطار مسافری شامل 37 دستگاه واگن است که این قطارها در خطوط بندرعباس به مشهد و بالعکس، یزد به مشهد و بالعکس، مشهد به سیرجان و بالعکس و همچنین تهران به مشهد و بالعکس، سالیانه تا 450 هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند.

ریل سیر کوثر از 600 میلیون سفر سالیانه، حدود 5 درصد یعنی 25 هزار سفر را در اختیار دارد که باید تا پایان برنامه ششم توسعه این سهم به 30 درصد افزایش یابد.

برچسب ها