عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با ۲۱ سنت افزایش نسبت به دیروز به ۵۵ دلار و ۱۵ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیدواری به اینکه برخی کاهش تولید های برنامه ریزی شده از سوی اوپک و سایر تولید کنندگان اجرایی خواهد شد موجب شد تا قیمت نفت امروز اندکی افزایش یابد. دیروز تردیدها نسبت به اجرایی شدن کاهش تولید نفت موجب افت قابل توجه قیمت نفت شده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 21 سنت افزایش نسبت به دیروز به 55 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 22 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 18 سنت رسید.
ت

حلیلگران گفتند، به رغم تردیدها در خصوص اجرای کامل توافق کاهش تولید، انتظار می رود برخی تولید کنندگان به ویژه عربستان و ابوظبی تولید خود را کاهش دهند.

داچ بانک روز سه شنبه اعلام کرد: «جدیدترین اظهارات اعضای اوپک... نشان می دهد که اعضا در حال تعدیل میزان تولید خود هستند تا از توافق کاهش تولید تبعیت کرده باشند.»

موسسه بی ام آی ریسرچ هم اعلام کرد: «کاهش تولید های هماهنگ از روند برقراری توازن مجدد در بازار حمایت خواهد کرد و موجب کاهش حجم ذخایر جهانی نفت خواهد شد. این روند موجب می شود تا ما در پیش بینی مان از قیمت نفت برای سال 2017 تجدید نظر کنیم و آن را به 57 دلار افزایش دهیم.»

تجار گفتند، تقاضای قوی برای نفت از سوی هند نیز در تقویت قیمت ها موثر بوده است. تقاضا برای نفت از سوی سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان در ماه دسامبر به 16.53 میلیون تن رسید که 4.3 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

به رغم این امیدواری ها، بسیاری از تحلیلگران این ریسک را محتمل می دانند که کل تولید نفت، آن مقدار که انتظار می رود کاهش نیابد.

قیمت نفت دیروز به دلیل نگرانی ها از افزایش تولید ایران و عراق حدود 4 درصد کاهش یافت.

برچسب ها