عصر خودرو

اجماع دولت و قوه‌ قضاییه برای برخورد با پتروشیمی‌های متخلف

عصر بازار- پتروشیمی‌هایی که قوانین و دستورالعمل‌های HSE (اچ اس ای- بهداشت، ایمنی و محیط زیست) را رعایت نکنند، با برخورد قاطع قوه قضائیه و وزارت نفت مواجه می شوند.

اجماع دولت و قوه‌ قضاییه برای برخورد با پتروشیمی‌های متخلف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در دیدار با «علی جمادی» رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برخی پتروشیمی‌ها فراتر از مالکیت خود ادعاهایی را مطرح می‌کنند که قابل‌قبول نیست و دادگستری می‌تواند برخوردهای لازم را معمول کند.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دادگستری استان در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد روابط با دادگستری‌های بوشهر، کنگان و عسلویه نیز بیش از پیش تحکیم یابد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه اجماع برای برخورد با شرکت‌های غیرایمن و متخلف در بخش «اچ اس ایی» زمینه ساز تولید پایدار پتروشیمی‌ها در سطح منطقه خواهد بود، گفت: بازرسی ریاست جمهوری بر برخورد قاطع وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با متخلفان تاکید کرده اند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، شیوه نامه اجرایی برای استفاده از ابزارهای قانونی و برخورد با شرکت های متخلف در بخش «اچ اس ایی» درنظر گرفته شود.

شاهدایی خواستار حفظ شان مدیران طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی شد و افزود: به دلیل موقعیت ویژه منطقه برخوردهای قانونی باید همراه با حفظ شان افراد باشد.

«علی جمادی» رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شده است، گفت: ایجاد امنیت زیست محیطی و رعایت ایمنی در استان می تواند زمینه ساز امنیت سرمایه گذاری باشد.

وی با اشاره به آمادگی همکاری دادگستری استان با شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: قضات آشنا با صنعت پتروشیمی در منطقه مستقر شده اند و با شرکت‌های که قوانین و مقررات را رعایت نکنند، برخورد خواهیم کرد.

جمادی ادامه داد: خوشبختانه زمین خواری در سطح منطقه به حداقل رسیده است.

برچسب ها